Tegnap este Berlin Tegel repülőterén beterelték a MALÉV utasait egy buszba  és nagyon sokáig nem történt semmi. Nagyjából 10 perce szorongtunk kis helyre összezárva, amikor egy böszme úriember vörös fejjel ordítani kezdett, hogy "we are not beef", amiben nagyon igaza volt, mert bár egyikünk sem hasonlított marhahúsra, tényleg úgy bántak velünk, mint a barmokkal. A böszme kifurakodott a buszból, elkapott egy reptéri dolgozót, a képébe ordított, majd még mindig rákvörös fejjel visszajött a buszba és erre elindultunk.

malév catering Az apró kellemetlenséget a MALÉV minden igényt kielégítő  fedélzeti lakomával feledtette, az utasok még választhattak is, hogy egy fenyőfa formájú édes keksszel, vagy 10-12 darab, körömnyi sóspereccel töltik meg a bendőjüket.
A jóllakottságtól békésen szuszogva kezdtük élvezni a leszállást, amikor kitört a botrány.

Egy amúgy is elmebeteg külsejű, középkorú hölgy a világoskék mohair sapkájában nem volt hajlandó kikapcsolni a telefonját.
Először ugye a hangosbeszélő mondja be három nyelven, hogy a leszállás idejére minden elektromos cuccot tessenek kikapcsolni, mert veszélyeztethetik a navigációt.
Másodszor a stewardessek nézik végig, hogy szófogadó volt-e mindenki.
Nos ez a hülye utas nem.
A légikisasszony angolul és nagyon udvariasan kérte, hogy kapcsolja ki a telefonját, mire a nő közölte, hogy ez ki van kapcsolva.
Igenám, csakhogy nem volt kikapcsolva, mert világított a képernyője.
Egyre ingerültebb szóváltás következett, amiben az idióta tyúk már hangosan vernyákolt, hol azt emlegetve, hogy nincs bekapcsolva, hol meg azt, hogy ez nem is telefon, hanem zseblámpa, azért világít.
A sztyuvi el akarta tőle venni, ő meg nem hagyta magát, szabályos dulakodásba kezdett.

Végül a berlini reptéren ordibáló böszme oldotta meg a helyzetet, kicsavarta a nő kezéből a bekapcsolt akármit és átadta a személyzetnek, végül németül jól leteremtette a nőt.

A dolog látszólag így ért véget, leszállás után a nő még hisztizett, hogy tönkretették a telefonját, de nagyon remélem, hogy nem marad ennyiben.
Amerikában vagy a briteknél rendőrautó várta volna a magáról megfeledkezett utast, akin - a demokrácia hazái ide vagy oda - azonnal kattan a bilincs, ha netán ellenáll, még a karját is kicsavarják és azt kell mondjam, megérdemli.

Amit ez az őrült nő csinált, színtiszta bűncselekmény, méghozzá a légi közlekedés veszélyeztetése.
Ha egy ejnye-bejnye és a MALÉV járatairól való kitiltás nélkül megússza, az az igazi botrány!
 

A bejegyzés trackback címe:

https://medwe.blog.hu/api/trackback/id/tr23475156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.12.19. 16:13:23

"Igenám, csakhogy nem volt kikapcsolva, mert világított a képernyője."
Azért van a kütyükön repülési mód, hogy repülés közben is lehessen használni. Nem lehet, hogy a nő ilyenbe kapcsolta?

khmm... 2011.12.19. 16:48:06

A mellékszálra reflektálnék:
Egyszerűen SZÉGYEN, amilyen fedélzeti szolgáltatást nyújt a MALÉV. A sósperecre gondolok...

Régebben messze híres volt a MALÉV a catering minőségével. De ez, ami most megy, egyszerűen vérlázító.
Sajnos kb. havonta-kéthavonta kell repülnöm Bukarestbe (hivatalos út). A jegy - bármikor foglalnám... - egyformán 150.000 ft. És ebbe nem fér bele egy kis szendvics, vagy normális kaja....????

Tényleg szánalmas!

ehhez képest még egy fapadoson is (töredék áron) normális kaját adnak.

az igazi medwe · http://medwe.blog.hu 2011.12.19. 21:55:44

@TrueY: nem lehet.
(le és felszálláskor ilyen módban sem lehet bekapcsolva semmi, ezt külön mondják is)

@khmm...: nekem eddig az alulmúlhatatlannak látszó ellátás egy Bp-Milánó viszonylatban repülő, közös üzemeltetésű Alitalia gép volt, ahol egy olvadásnak indult, pálcás jégkrémet osztottak ki.
Az amerikai belföldi járatokon régóta csak sós rágnivalót osztanak, minden egyébért fizetni kell, úgy tűnik, elindultunk utánuk. Csak ne úgy hirdetné magát a MALÉV, hogy fapados árak, magas színvonal.
Egy tasak perec vajon kinek színvonal? Az etióp utasoknak?

Az Olei Hagardom terroristái · http://en.wikipedia.org/wiki/Olei_Hagardom#List_of_Olei_Hagardom 2011.12.19. 22:12:07

@az igazi medwe:

"csak sós rágnivalót osztanak, minden egyébért fizetni kell"

tehát fizess az innivalóért ha a sós kajával jól megszomjaztattak

ögyes

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.12.20. 14:22:32

@TrueY: le- és felszállásnál teljesen ki kell kapcsolni, nem elég a flight mode.
A Wizzair malmö járatán volt, hogy egy faszi leszállás után rágyújtott a mosdóban. Miután megálltunk, két marcona biztonsági (rendőr? nem tudom) berontott az utastérbe és katt-katt, bilincsben vitték el a pöfékelő utastársat.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.12.20. 23:18:01

@az igazi medwe: @Réka ‎: Akkor meg nem értem, hogy a ami pilótáknak miért engedik, hogy iPad-ez használjanak! Most volt erről valami cikk... Az nem zavar? :)

Az Olei Hagardom terroristái · http://en.wikipedia.org/wiki/Olei_Hagardom#List_of_Olei_Hagardom 2011.12.21. 00:38:45

@TrueY:

fel-leszállás közben is szerinted?

egyébként meg nemcsak a fedélzeti berendezések biztonságos működése végett kell kikapcsolni, hanem egy terrorcselekmény valószínűségének csökkentése érdekében is

doxi2 (törölt) 2011.12.21. 07:19:04

Francokat zavar a telefon, van olyan járat ahol engedélyezik. A flight mód az röpülőt jelent. A sztyuvi meg csak a perechez ért, mikroelektronikában csak a hisztiig jutott el.
Amúgy, meg ha mindenki böszme lenne akkor nem látszanánk ekkora nagy birkanyájnak.

doxi2 (törölt) 2011.12.21. 07:21:30

@Réka ‎: A piszok terroristája.Le kellet volna lőni, felkoncolni.
Én repültem néhány tizezret dohányzó járaton és egy se esett le, nem térítette el a cigifüst sehová.

az igazi medwe · http://medwe.blog.hu 2011.12.21. 09:21:21

@TrueY: ugye ez nem komoly kérdés?

@doxi2: ez sajnos nem vicc. A szabályokat vitató emberek potenciális életveszélyt jelentenek, a posztban szereplő baromarcú utas tipikusan az a fajta, aki egy vészkiürítés esetén a csomagjait is le akarná szedni, mit sem törödve azzal, hogy emiatt esetleg 50 utastársa ég benn, vagy szenved füstmérgezést.

A légiközlekedés nem játék, aki repjegyet vált, az önként vállalja a szabályok betartását és egy repülőn a kapitány élet és halál ura, a személyzet utasításainak pedig mindenki köteles kritikátlanul eleget tenni.

doxi2 (törölt) 2011.12.21. 10:09:25

@az igazi medwe: igaz, a szabál az szabál.

De: a szabály az, hogy rádió adó vevőt nem szabad használni. Laptopot pl. minden járaton szabad, pedig bluetoth, wifi stb. bőven van benne. Tehát káosz van és a helyi pereces dönt.
Pl. az utasok sokszor azért nem csatolhatnak ki, mert a pereceseket zavarja a mászkálás.

az igazi medwe · http://medwe.blog.hu 2011.12.21. 12:01:42

@doxi2: a ki-becsatolás tablóját a kapitány kezeli, abban a perecesek nem döntenek.
Ők akkor szoktak a kicsatolás miatt izgulni, amikor még mozog a gép, vígan világít a tabló, de a türelmetlen paraszt már nekiesik a csomagtartónak.
Ha ilyenkor az utas megsérül, az a légitársaság felelőssége.
Sajnos már láttam utast ilyenkor megsérülni és még neki állt feljebb.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.12.23. 10:32:08

@Az Olei Hagardom terroristái: "fel-leszállás közben is szerinted?"
Egen. A gép doksiját ilyenekre teszik fel.

"egyébként meg nemcsak a fedélzeti berendezések biztonságos működése végett kell kikapcsolni, hanem egy terrorcselekmény valószínűségének csökkentése érdekében is"
Hogyan veszik észre, hogy a combom alatt bekapcsolva hagytam egy mobil telefont?

BudaQuelle 2011.12.24. 21:11:37

Alapvetően érvényes: maga a bekapcsolt mobiltelefon NEM zavarja a repülőgép fedélzeti elektronikáját, csak HA hívás érkezik be rá ill. ha hívást kezdeményeznek, és akkor sem feltétlenül! Vannak bizonyos, "rosszul árnyékolt" elektromos ill. elektronikus készülékek, amelyek adott körülmények között tavart okozHATnak. De nem feltétlenül okoznak. Viszont nem állapítható meg, hogy mely készülékek tartoznak a zavaró, és melyek a nem zavaró kategóriába.
A flight mode arra van kitalálva, hogy az okostelefont a repülőgépen is lehessen használni, pl. a rajta lévő játékokat. A repülőgép személyzetét erről tájékoztatni kellene, mivel nyilvánvalóan információhiány mutatkozik. Az ilyen üzemmódba kapcsolt telefon az égvilágon semmit sem sugároz ki, és a legkisebb mértékben sem veszélyezteti a légiközlekedést.
A terrortámadások lehetősége más tészta, de azt hiszem, hogy a Malév járatai esetén ezzel nem szükséges foglalkozni.
Ficsor László okl. villamosmérnök

drsx 2012.02.06. 14:33:23

Próbálom megérteni azokat az okoskodókat, akik állitják, hogy a repülő üzemszerü működését a flight mode-ban tartott telefon nem zavarja. Hát Nem! Mekkora felismerés. Valóban nem. Sőt, az egyéb elektronikus kütyük sem. DE! Tessék már megérteni, hogy a szabály az szabály! Ha repülsz, elfogadod a szabályt és követed. A személyzet pedig szabálykövető, és nem Ő találta ki. Tehát, tökmindegy, hogy az a telefon mit csinál, tessék kikapcsolni!

foxpic 2012.02.06. 15:45:10

Másfél órás utakon nem adnak normális kaját. Elsírom magam.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.02.06. 15:52:27

A "minden eszköz kikapcs", meg a "flight mode sem érdekel" szabály azért született, amiért a mikrohullámú sütőbe sem szabad fémet tenni.

Miért, az a rács, amivel két tányért tehetsz be, miből van? Fémből.

De!

Ki várja el egy laikustól, hogy ránézésre felismerje azokat a fémeket, amiket használhat a mikróban, és amiket nem? Senki.

Ugyanígy a légiutas-kísérőtől sem várható el, hogy minden telefonon felismerje a flight mode-ot, mégkevésbé, hogy bárkinek is jóváhagyjon bármit, ami _esetleg_ zavart okozhat az erőben.

Martian (törölt) 2012.02.06. 16:01:51

@TrueY: az az iPad megfelelően beállítva nyilván megkapta a "fedélzeti használatra alkalmas" pecsétet... ami nem mondható el Mari néni akárhogyan konfigurált mobiljáról... a sztyuvinak meg nem az a dolga, hogy ezeket egyenként műszeresen bevizsgálja.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.02.06. 16:39:55

Hmm... A fenéket szórakoztak akkor a terroristák bombákkal, meg rakétákkal, amikor csak meg kellene csörgetni a pilótát?
A mobiltelefon ily módon történő hadászati felhasználásáról ne is beszéljünk.

Légvédelmi rakéták helyett légvédelmi mobilokat!

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.02.06. 19:27:31

@newtehen:
Te ugye nem hallottál olyan pokolgépről, amelyet mobillal aktiválnak?
a butaság nem mentség.

KopaszMercis 2012.02.06. 19:27:56

@TrueY:
Sehogy, budos paraszt turbo ungarische wirtschaft modra tarthatod bekapcsolva, es valszeg nem punciznak meg, mert megszannak... De az ilyesfajtabudos tulok aki beviszi az etterembe a szaros majkremes szendvicset es leul az asztalhoz zabalni belole viszi am messzifoldre a hirunket sajnos.

Olvastam most a Malev kapcsan, hogy kerdezte egy kislany a fedelzeten az apukajatol, hogy honnan tudja a sztyuvi h kihez kell magyarul es kihez angolul szolni. Amikor a sztyuvitol is megkerdeztek, azt mondta, hogy latszik rajta... Benga paraszt ezen persze megsertodott. Hozzad is tuti magyarul szolnanak ;)

En nem is ertem, hogy ha valaki elfogad egy szabalyt, akkor hogy a gecibe kezd el arrol alkudozni, mint vmi paraszt kopogtatos porszivougynok.

Es tudom, hogy semmi hogy semmit szamottevo zavart nem okoz egy telefon. Amikor magan geppel repulok szoktam is hasznalni amig van terero ha a kapitany engedi persze. Utasszaliton meg kikapcs.
Pont a multkor repultem vegaszba es veletlen az egyik telom a poggyaszba bekapcsolva maradt... Jo nagy fasznak is erztem magam. Bar az udvozoljukizlandon es a feroer szigeteken smsek tetszettek;)

Nagyon_Komoly 2012.02.06. 20:25:33

Mókás dolog a repülőn ez a felszállásnál meg leszállásnál mindent kikapcsolni. Bemondják, körülnéznek, majd leülnek. És ekkor az összes érdeklődő előveszi az összes ketyerét, és fotózik, videózik. Ezekkel az egyébként igen látványos felvételekkel/képekkel van milliószám tele az összes videó és képmegosztó oldal, főképp a videó... és ez így jól van.

Az rendben van, hogy aktív rádiókommunikációs cucc ne menjen. De ha EMC-t nézünk, egy karóra, sőt egy kikapcsolt akármilyen berendezés is okozhatna zavart. Lehet, hogy nagyobb valószínűséggel, mint az, amit használunk. És ezek 10-20cm-re mérhetők igazán, aztán vége.

Régi, felülvizsgálandó szabályok. 10 éve még az utazási magasságon is külön engedély kellett akár egy notebook használatához is.

Érdekes dolog volna megnézni, hogy hány üzemzavart okozott bizonyíthatóan az utastérben lévő műszaki cikkek üzeme.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.02.07. 10:11:41

@Martian: "az az iPad megfelelően beállítva nyilván megkapta a "fedélzeti használatra alkalmas" pecsétet..."

Jó, ebben igazad van. Én már alig várom azokat a híreket, hogy az Angy Birds miatt futott túl a kifutó pályán egy gép. :)

@KopaszMercis: "De az ilyesfajtabudos tulok aki beviszi az etterembe a szaros majkremes szendvicset es leul az asztalhoz"
Ez azért nem ugyanaz a kategória... Szerintem.

"Hozzad is tuti magyarul szolnanak"
Valszeg igen. Főleg, mert én már a bejáratnál hangosan köszönök a sztuinak. :) De mi is jókat röhögtünk a szovjet turistacsoportok barna egyen zakóján és az alóla kikandikáló mackó felsőn. :)

"Bar az udvozoljukizlandon es a feroer szigeteken smsek tetszettek"
:)

KopaszMercis 2012.02.07. 22:39:38

@TrueY:
Gratulalok... Kb 6 evnyi kekeckedes es kotekedes ota nagyjabol eloszot olyan kulturalt es normalis valasz jott valakitol akibe belekotottem es akivel nem ertettem egyet, hogy le a kalappal. Barvo. Legkozelebb a Szijjarto fetisedet is elnezem neked... Tenyleg. Szohoz sem jutok.

Be kell ismerni amikor az embert leiskolazzak, es most ez tortent velem.

Becsuld meg mert ilyen ritkan van ;)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.02.08. 09:47:08

@KopaszMercis: "Szohoz sem jutok."
Örülök, ha örülsz! :)

"Becsuld meg mert ilyen ritkan van ;)"
Én becsüljem meg? Becsüld meg te! Szerintem 10 m +/- 10%. :)
süti beállítások módosítása