- Hát te meg hova viszed azt a batyut?
- Összeszedtük a fölös ruhát és elvisszük a Vöröskeresztnek.
- Hova?
- A kedvenc szupermarketünk mellett van a konténerük, abba dobáljuk bele és a Vöröskereszt kiosztja a rászorulóknak.
- Honnan vetted, hogy a Vöröskereszté a konténer?
- Rá van írva!


 

Mi is van ráírva a konténerekre?
Tessék csak egy kicsit figyelmesebben olvasni!
A ruhagyűjtést a G.L.H. Kft végzi.

Ki az a G.L.H. Kft?
Valami jótékonysági szervezet?
Egy nagy túróst!
Magyarország piacvezető használtruha kereskedője!
Ott van a neten, meg lehet nézni!

Hogy kerül a konténerekre a Vöröskereszt neve?
Nagyon egyszerű: a kereskedő csorgat némi némi aprót a Vöröskeresztnek és máris kiírhatja, hogy ő a jóságos támogató. Néhányan emlékezni vélnek arra is, hogy ezeken a mentőautó színű konténereken korábban még volt valódi vörös kereszt is, csak valami miatt eltávolítódott...

Ez egészen pontosan azt jelenti, hogy a segítő szándékkal beledobált ruhaneműt nem a Vöröskereszt juttatja el a rászorulóknak, hanem a G.L.H. Kft adja el azon a piacon, ahol ő a piacvezető, vagyis a legsikeresebb cég.

Akkor a minimum, hogy vigyünk neki adományokat, hisz rászorul!
Ráadásul higgyük közben azt, hogy a Vöröskeresztet támogatjuk!

De az ajtót - azt ÓVATOSAN léccilécci! :-)
 

 

 

TETSZETT?
itt nyomja meg
esetleg legyünk barátok? ;-)
facebook barátok

A bejegyzés trackback címe:

https://medwe.blog.hu/api/trackback/id/tr794323263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diktatorikus kleptokrácia 2012.03.18. 11:25:01

régi sztori, érdemes lenne kicsit megvakargatni a felszín alatt is. a máltaiak is jól keresnek ezzel...

Fashionistas 2012.03.18. 11:55:04

Fel kellene jelenteni az ilyen mocskot!

az igazi medwe · http://medwe.blog.hu 2012.03.18. 12:12:43

@Kütyüuniverzoom: fölösleges!
Nem sért semmilyen jogszabályt, nem állít semmilyen valótlanságot.

spontan · http://erdekessegek.info 2012.03.18. 12:33:29

Azért a dolog megítéléséhez tudni kellene, hogy ténylegesen mennyit kap a Vöröskereszt a ruhák árából. Lehet, hogy nem csak aprópénzt, hanem komolyabb százalékot, és ezért engedte használni a nevét.

Azt simán el tudom képzelni, hogy a VK-nek nincs kapacitása a válogatáshoz, ezért ezt kiszervezte ennek a cégnek, és cserébe megosztoznak a bevételen.

vizslakutya (törölt) 2012.03.18. 12:47:49

Bakker,ami a Sparoknál van, az is az övéké lehet?
Múlt héten nyomtam bele egy komplett háromajtós szekrény tartalmát.

[smirgli] · http://smirgli.blog.hu/ 2012.03.18. 13:27:49

hányszor hallani, hogy leleményes nép a magyar...végső soron ez is bizonyítja...

kerdesek05 2012.03.18. 14:03:48

@vizslakutya: valószínű igen, ezek mind egy kaptafára épült konténerek, akarom mondani így működik: cég szervez, begyűjt, majd lejattol valamelyik nemzetközi szervezetnek a névhasználatért.

mizie 2012.03.18. 14:03:53

Én egyenesen a Vöröskereszt központba vittem, ahol segítettek bepakolni, de azt mondták, hogy ruhából elég jól el vannak látva, így megtehetik hogy tényleg csak a jobb darabokat adják tovább.

kerdesek05 2012.03.18. 14:04:27

mondjátok meg, valójában hova lehet vinni kinőtt de rendben levő ruhákat, ahol tényleg várják, és segítségnek veszik???

az igazi medwe · http://medwe.blog.hu 2012.03.18. 14:29:19

@kerdesek05: úgy gondolom, hogy ha biztos akarsz lenni abban, hogy jó helyre kerül, akkor hagyj ki minden közvetítőt és Te Magad keress valakit, akinek jól jön a segítség.

Érdemes odafigyelni a következőkre:

1. az igazán rászoruló nem veri nagydobra a szegénységét

2. ha felhívás útján keresel rászorulót, szinte biztos hogy megrohannak az álszegények

3. nehogy megbántsd, megalázd a rászorulót, ő is ember, akinek van önérzete és ebbe nagyon könnyű belegázolni

szerintem

Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2012.03.18. 14:31:31

@kerdesek05: Add el a vaterán. Lesz belőle egy kis pénzed, es az is örül, aki olcsón megvette.

Viktor-a-konyhában · http://viktorakonyhaban.blog.hu 2012.03.18. 14:43:42

@az igazi medwe: az én olvasatomban az, hogy ez nem csalás, vagy megtévesztés, hanem a cég a Vöröskereszttel együttműködve, az ő kérésére végzi el ezt a logisztikai feladatot (mint a ruhák gyűjtése válogatása és akármizése)

soska71 2012.03.18. 14:56:00

Metro, Tesco, Auchan ... ezek a mocsok cégek engedik be a területükre, nyilván pénzért a ruhagyűjtő hazudozót. Minimum tettestársak ebben, de ez már évek óta így megy ... hol egy újságíró?

az igazi medwe · http://medwe.blog.hu 2012.03.18. 14:56:06

@Viktor-a-konyhában: azt hogy csalás lenne, nem is állította senki.
A megtévesztés viszont áll, ugyanis tízből tízen azt hiszik, hogy a konténer a Vöröskereszté és senki nem tudja, hogy egy használtruha-kereskedő kezeli az ő adományát.

Az általad belinkelt cikk is ordas gurítással indít, ugyanis a derék újságíró a saját szája íze szerint foglalta össze a régi fészbúkos bejegyzés tartalmát, pedig abban sem vonta kétségbe senki a Vöröskereszt és az ócskás cég kapcsolatát, aztán az oknyomozásával ügyesen cáfolt egy olyan állítást, ami egyedül tőle származott.
A ferdítés és a mellébeszélés szemléletes példája, ezért külön kösz hogy idehoztad.

A receptjeid pedig tetszenek, a túrós kiflit megcsinálom, az apró pogiba viszont szerintem túl sok vajat teszel, én ennyi liszthez és túróhoz csak 10 dekát és az is bőven elég.
Idetenném a fényképes részleteket, de most látom, hogy ez még a medwe.hu-n volt, tehát már nincs meg.

soska71 2012.03.18. 14:58:34

@Viktor-a-konyhában: jézus... szándékosan van így kitalálva, hogy a zemberek megtévedjenek. a cég támogatja a vöröskeresztet, de nem ezzel a ruhával amit bedobsz. csak ügyesen van fogalmazva, nem azt állítja, a ruha eljut a v.kereszthez, hanem hogy támogatja (lehet csak 1 forinttal). ügyes és lám működik a megtévesztés. ingyen begyűjt majd pénzért elad. zseniális.

Viktor-a-konyhában · http://viktorakonyhaban.blog.hu 2012.03.18. 15:26:25

Hölgyekurak, találtam még egy ilyent, ez hátha tisztáz még pár homályos részletet. biatorbagy.hu/system/files/voroskereszt.pdf

@az igazi medwe: melyik az apró pogi, a kis négyszögletes? lehet, hogy soknak tűnik a vaj, de finom lett.

Bélabáttya (törölt) 2012.03.18. 15:33:40

Mindenki jól jár. A VK-nak nem kell tárolnia, válogatnia, selejteznie, mégis jut neki valami apró, cucc, ilyesmi (ha igaz), a cég kap ingyen árut, te megszabadulsz a cumódtól, és még elmondhatod azt is, hogy jótékonykodtál. Ráadásul többekkel jót teszel, még a gazdaságot is pörgeted. Mi ezzel a baj?

Eastbay1 2012.03.18. 15:36:19

@az igazi medwe:
Mi ebben a megtévesztés? Oda van basszus, hogy " A RUHAGYŰJTÉST A MAGYAR VÖRÖSKERESZT TÁMOGATÓJA A GLH KFT VÉGZI". Nagybetűvel, nem 4 pontos betűkkel. Az nem jogi és erkölcsi kérdés, hogy ezt Te nem tudod értelmezni.
Mi a túróst vársz még? Kötözzék oda nemzetiszínű szalaggal a konténerhez a szerződésüket a Vöröskereszttel, hogy végignyálazhasd? Vagy az is elég, ha csak odaírják, hogy 5% megy a VK-nek (meg másik 2% a fejeseknek)?

gazsi72 2012.03.18. 15:41:10

Tavaly ez már napvilágot látott, pont egy másik holland-használt ruhás szellőztette meg a facebookon. Érdemes lenne félrevezetésért egy óriási bírságot is kivetni rájuk.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2012.03.18. 15:46:50

És még azt se tudják leírni, hogy originál.

Eastbay1 2012.03.18. 16:00:40

Ja, még egy:
Nem tudom Vöröskeresztéknél hogy műxik (egyáltalán gyűjtenek-e ruhát közvetlenül), de a Máltai Szeretetszolgálatnál ruhát leadni komoly kihívás.
A honlapjuk szerint pl a 9.ker Távíró utcában gyűjtik az adományokat. Ja, csak amikor odaérsz a Távíróba, akkor kiderül, hogy ott a Matávon kívül csak panelek vannak és a környékbelieknek halvány fingjuk sincs a Máltaiakról (mondjuk ez is milyen már, alább kiderül). Ha asszonypajtás nem erőltette volna a jótékonykodást, én simán beleb@sztam volna a két zsák ruhát egy konténerbe vagy kukába az Europarknál.
Mindegy, rövid keresgélés után kiderült, hogy az egység a József Attila ltp-t a Határ úttól elválasztó erdő mélyén található, teljesen kulturált körülmények között. Egy darab erre utaló táblát nem láttunk se a Távírón, se a Határ úton, pedig sasoltunk ezerrel. Mellesleg a googlemaps szerint ezt az erdei utat Szabadkai útnak hívják, de erre azért nem tenném fel az életemet.
Na, szóval meg lett a helyszín, eztán már csak rövid 10 percig kellett nyomni a csengőt, hogy valaki méltóztasson átvenni a cuccot. Ekkor egy hölgy nyitott ajtót, köszönt, örült, megköszönte a szajrét, én is örültem, mert az 5 percesre tervezett kitérő már több mint fél órája tartott.

Marianka55 2012.03.18. 16:31:33

Én összegyűjtöm az ismerősök lecserélt, kidobni sajnált ruháit, játékait, könyveit vagy akár háztartási eszközeit és egy gyermekotthonba viszem el. (250 km BP-től). A gyermekotthon 16 lakásotthonból áll és 160 körül van a gondozottak száma 0-24 éves korig. Mindent tudnak használni.
Cégünk szállítóit is ügyfeleit is megkérjük, hogy gondoljanak a gyerekekre amikor ki akarnak dobni valamit. Mi elvisszük, jó helyre.
Szerveztünk már gyűjtést több európai országban is, nem is hinnétek, hogy 10 nap alatt 12 paletta játékot és ruhaneműt gyűjtöttek össze kollégáim. Nagy tanulsága volt a számomra, hogy pl. a németek nem szeretik odaadni a Vöröskeresztnek mert korruptnak gondolják....

Advanced Flight 2012.03.18. 16:33:31

@Bélabáttya: így van, én se értem, mit kell ezen problémázni.
A VK teljes állománya ezzel foglalkozhatna éjjel-nappal, ha a ruhaszortírozást meg a többit mind maga akarná csinálni.

lobster thermidor 2012.03.18. 16:40:27

Te medwe!

Vetted a fáradtságot, hogy megkérdezd arról a Vöröskeresztet, hogy mi a helyzet ezekkel a konténerekkel?

Na csak azért kérdezem, mert abban az utcában ahol lakom, van a Vöröskeresztnek egy épülete irodákkal. Jó sok ember megy ki, meg be oda nap, mint nap. S lám, mit tesz isten, pont a bejáratnál két ilyen konténer is áll. Gondolom ilyetén csak tudnak valamit a dologról, és nemcsak a gaz multik ármánykodnak karöltve a piacvezető használt ruha kereskedővel. Hacsak maga a Vöröskereszt nem a hazánkat kizsákmányoló oligarchák, és az imperialista finánctőke előretolt bástyája.

Szóval medwe adok egy jótanácsot neked! Nem kellene ennyit rugózni ezen a témán, hanem szépen ügyesen meg kellene kérdezni egy arra illetékest, a megfelelő helyen!

isssti 2012.03.18. 17:22:51

@az igazi medwe: Hát, azért szerintem/feltéve hogy a poszt feltevése helyes/ bőven kimeríti a fogyasztó(jelen esetben inkább adományozó) megtévesztése kategóriát.
Ha viszont innen nézzük, biza mégiscsak jogszabályt sért...

atila68 (törölt) 2012.03.18. 18:18:08

Sz'al a vöröskereszt egy korrupt geci?

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.03.18. 18:34:08

A legjobb, ha egyenesen a Vöröskeresztbe visszük be a ruhákat.

Netuddki. 2012.03.18. 18:49:56

@lobster thermidor: Mi lenne ha mondjuk az lenne kiírva a konténerre:
"Használt ruháját összegyűjtjük, a jobbakat kiválogatjuk és eladjuk. A rosszabbakból géprongyot csináljuk és azt adjuk el. A vöröskeresztet a befolyt összeg 5%-ával támogatjuk."

Ennyi. Így lenne korrekt.

Mellesleg régen egy ismerősöm mesélte, hogy amikor a szerbiai háború miatt gyűjtöttek akkor a szeretetszolgálatnál aki dolgozott a jó cuccost kicserélte a saját szarára aztán az ment tovább. Szóval az ilyen több közvetítős megoldásoknak is megvan a maga hátránya. Egy bizonyos színvonal fölött biztos nincs gond, de sajnos itt az elég alacsony...

¿Qué tapas hay? 2012.03.18. 18:50:16

Nem értem mi a probléma.

Ezek a gyűjtőládák arra vannak, hogy a már nem kellő (kinőtt, kihízott stb) ruhákat itt _ingyen_ el lehet helyezni, és ennek egy részéből jótékonysági adomány lesz. Ennek az alternatívája a használható ruhák kidobása, azaz _pénzért_ történő elszállíttatása a helyi kommunális szolgáltatóval.

Amúgy a jótékonysági adományozásnak sokféle formája van. Régebben vettünk a kollégiumnak ágyneműt egy német segélyszervezettől. Ők egy kórházi selejtezésből kapták ingyen, de épp nem volt aktuális katasztrófa, ahova 3000 garnitúra ágyneműt el lehetett volna szállítani természetbeni adományként. A kollégiumi alapítvány megvette az ágyneműt 1/4 áron, a pénzből meg vettek mondjuk sátrakat, vagy áramfejlesztőt, vagy bármit, amire a segélyezéshez szükség volt. Tiszta win-win szituáció.

Netuddki. 2012.03.18. 18:52:16

@kovi1970: Ja még annyit. Biztos jól mehet a biznic ha ennyi konténerre telik. De ez már igazán rosszindulatú volt.
Ha valóban nincs szükséged a ruháidra még mindig jobb mintha egyenesen a kukában landolna...

Netuddki. 2012.03.18. 19:00:25

@¿Qué tapas hay?: A probléma a sunnyogásból és a megtévesztésből adódik.
Lehet, hogy valaki a célból viszi oda a használt ruháit mert azt hiszi a rászorulók ingyen és bérmentve megkapják. Lehet ha tudná, hogy ezeket a ruhákat pénzért fogják árulni egy használtruha üzletben akkor nem ezt az utat választaná. Esetleg a jobbakat kiválogatná és valóban ingyen adná oda valakinek aki valóban rászorul. A kukaérett göncöket meg berakná a gyűjtőbe. Még ezen is kereshet a cég valamennyit. Csak mondjuk ritkábban lehetne cserélni az Audit.
Na megint milyen rosszindulatú voltam, nemigaz?

lyken 2012.03.18. 19:02:03

Nem lehet, hogy túl sok a ruhaadomány és inkább szépen csendben pénzre váltják? Ha így van, akkor tök mindegy, hogy hol adja le az ember...

Bird 2012.03.18. 19:14:43

Marianka55 beírása adjon példát mindenkinek. A legjobb egy kis fáradsággal megkeresni a messzi rászorulókat.

Én is hozzá hasonlóan gyűjtöm és szervezem a ruhák és egyéb dolgok eljuttatását. Egy ismerős sofőr mindennap hazamegy az üres teherautóval a fővárostól 40 km-re lévő otthonába. A főnöke engedélyével időnként elviszi az addig összegyűlt 15-20 darab ruhás zsákot, bútort. Abból jut nekik, a sokgyerekes szomszédoknak, a helyi nagycsaládos egyesületnek, sőt az erdélyi rokonaiknak is.

Korábban vittünk ruhákat a Dózsa út végén, a Vízművek előtti fővárosi szállásépületben, de jobban tesszük, ha minél messzebbre juttatjuk az adományokat, mert Pesten tényleg bőven van használt ruhájuk a rászorulóknak.

Javaslom még a külső kerületekben lévő Vöröskereszt szervezeteket is megkeresni. Ők bútorokat is fogadnak.

Hasonlóan sikeres volt nekünk a Nagycsaládosok Egyesületén keresztül adakozni, amikor nem találtunk senkit, aki ingyen elviszi a bontott téglát és egyéb építőanyagokat. Közvetítésükkel egy férfi jött, aki az általuk nevelt állami gondozott fiatalokkal hordta le az emeletről az anyagokat az utánfutós mikrobuszukba.

magyar ember teli szájjal 2012.03.18. 19:16:45

Hát ennek én is felültem. Persze a használt ruhával innentől nem tudom mit csináljak.

Bird 2012.03.18. 19:26:13

Marianka55 és az én gyűjtésem félő, hogy már nem is szabályos.

Próbáljátok meg értelmezni az alábbi jogszabályt, hátha választ kaptok arra, hogy szabad-e nonprofit és egyénileg ilyent cselekedni?

350/2011 (XII. 30.) rendelet A civil szervezetek gazdálkodása, az adománygyűjtés és a közhasznúság egyes kérdéseiről.

¿Qué tapas hay? 2012.03.18. 19:42:35

@kovi1970: Továbbra sem látok problémát ebben. 100% hatásfokú adományozó/segélyező munka nagyon ritka. Minden ilyen akciónál azt a mérőszámot kell figyelni, hogy az adományként összegyűjtött érték hány százaléka jut el a segélyezettekhez. Tárgyi adományozás esetében ez azért nehezebben megállapítható, de azért számolható. Ezt az értéket kellene megtudni ennél az akciónál.

Ezt a fajta adománygyűjtést még mindig sokkal egészségesebbnek tartom, mint bármiféle telefonos, vagy személyes zaklatást készpénzadományokért. Ugyanis - tetszik, nem tetszik - a legegészségesebbnek én azt tartom, ha egy jótékonysági akcióval az adományozó is jól jár. Ez pedig épp ilyen.

lobster thermidor 2012.03.18. 20:03:32

@atila68:

Igen! De nem ezért!

@kovi1970:

Ez a téma a hátulgombolósoknak odadobott csont, lehet rágódni rajta!
A Vöröskeresztnél van ennél sokkal több, és jóval nagyobb probléma!
Azokat bezzeg nem kapirgálja senki sem.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.03.18. 21:02:30

Ha tenyleg adomanyozni akartok akkor eloszor kerdezzetek meg a kornyeken levo paplakot, hogy foglalkoznak hasznalt ruha atvetellel.

Anti Anyag (törölt) 2012.03.18. 21:37:34

Az ilyet hogy nem lehet megtévesztésért hülyére büntetni.

Én is oda akartam vinni a használt ruhát, így köszi, hogy figyeltél helyettem is.

Anti Anyag (törölt) 2012.03.18. 21:39:05

@lobster thermidor: Gyöngyöspata óta pénzt biztos nem kapnak tőlem, használt ruha mehet.

Amúgy miért nem írod meg, mi honnan tudjuk mi a gond?

Anti Anyag (törölt) 2012.03.18. 21:40:45

@spontan: Ez tutira nem, mert ott önkéntesek vannak. Egy ismerősöm is az.

Vagy ha mégis, akkor ott valami nagy gáz lehet.

KenSentMe 2012.03.18. 22:15:44

Én ezen a feliraton nem tudok kiakadni.. most ha 10 000 Ft-nál több pénzt kap a vöröskereszt a vállalkozótól, azért, hogy így kiírják a nevét, azzal mi a baj? A kapitalizmusban az egyik legjobb dolog, hogy bizonyos cégek pénzét meg lehet csapolni reklám útján. Igen, adott esetben ezért hirdetési felület válik a szolgáltatásodból, de ezzel mi a baj? Hogy megtéveszti az embereket? Ja, mert akinek van három élő agysejtje, az nem jön rá azonnal, hogy ez fizetett hirdetés, igaz? Akkor mi a baj, a tudatküszöb alatti hatások, a titkos távvezérlés és a manipuláció? Vagy savanyú a szőlő, nem elegáns ez így, irigyek vagyunk? Isten hozott a való világban, emberek.

KenSentMe 2012.03.18. 22:18:07

Bocs ezért a kommentért, ha lehetne törölném.. jaj igen, mindenkinek, aki esetleg azt írná, hogy milyen hülye vagyok, igaza van.

roit 2012.03.19. 04:12:48

@Bird: az általad idézett kormányrendelet 1. §-a szerint a "hatálya kiterjed a civil szervezetekre (az alapítványokra és az egyesületekre, kivéve a pártot), ide nem értve a civil társaságot."

Rád, mint magánszemélyre ez a jogszably nem vonatkozik!

Holding 2012.03.19. 07:00:21

És akik utánanéztek!!!!
Hogy a valóságot is talán elolvassa valaki...

kornyezetbarat.hulladekboltermek.hu/hulladek/hulladekfajtak/textilhulladek/

kerdesek05 2012.03.19. 12:07:34

@Körticsek: nekem a vaterán még nem volt eladásom, és most ez a valljuk be az onnan származó bevételt sem tetszik igazán..

rexter 2012.03.19. 13:26:01

en egyszer dolgoztam egy jonevu alapitvanynak, Medicopter vagy mi a szar volt. a munkatarsak telefonon nyaggatakk a jonepet minimalberert teljesitmenyarosan egy lepukkadt fos irdoaban. az alapitvany tulaja megy egy cigany csalad volt, a noci fluxxal, bundaban es egy bazi nagy mercedessel jart.

lobster thermidor 2012.03.19. 15:41:18

@Anti Anyag:

Mert ez nem az én blogom!

Amúgy sem, pénzt, sem egyebet nem szabad azoknak a Vöröskereszt tiszteletre méltó neve mögé rejtőző banditáknak adni.
Gazemberek ülnek a belvárosi központban a javából!

lobster thermidor 2012.03.19. 15:48:22

@Subba Zsazsa:

Bizony Zsazsa, ez a medwe nem csak a mézet lopja!

lobster thermidor 2012.03.19. 15:49:52

@Subba Zsazsa:

Bizony Zsazsa, ez a medwe nem csak a mézet lopja!

ciróka 2012.03.20. 17:20:46

Egyszóval, inkább add a környezetedben rászorulóknak!!!! A különböző pénzbeli adományoknak is csak a negyede jut el a rászorultakhoz, mert a többi elvész kézen-közön, hát ilyenek az alapítványok. Ha megnézed az egyik néhány éve elhíresült alapítvány vezetőjének könyvelője, úgymond csillagászati összegekbe kerülő ruhákban pompázott, egyszóval nem a turkálóból szedte össze, hanem a te pénzeden dőzsöl. Sajna!!!!

aszekelyek 2012.03.21. 10:04:13

@diktatorikus kleptokrácia: Láttam ilyen konténereket Németországban is. Ott nem a szupermarket mellett van. Érdekes. Persze ők nem is voltak a monarchia része.

aszekelyek 2012.03.21. 10:05:47

Aki körülnéz, tényleg, meg fogja találni a környezetében a rászorulókat. De küldheti a mindengyereklakjonjól-nak is. Ahol enni nincs, ott nyilván a ruha is elfér.

aszekelyek 2012.03.21. 10:09:15

@ciróka: rnnél durvább volt talán a főváros szóvivője, aki kissé túlöltözte:D a tévészereplését... de nem kicsit. Közpénzből. Na nem most de még ott van , szerényebb, nem estélyi toalettben. Gondolom tanácsot adott neki Görög Ibolya. :D

aszekelyek 2012.03.21. 10:12:28

@ciróka: egyre erőszakosabbak is egyébként azok az alapítványok. Most lett velük tele a hócipőm. Végleg. Havonta követelnének pénzt. Idén. Min t a maffia. Letolnak mert nem vagyok mindig elérhető. Befejeztem velük.

Tamara Jagello 2012.03.21. 14:42:01

Ha bárkinek akad ruha (felnőtt-gyerek egyaránt), nem használt, de jó állapotban lévő játék, takaró, hálózsák, stb., azt itt bizonyosan nagy örömmel fogadják, és nem kereskedni fognak vele:

www.oltalom.hu/

Tamara Jagello 2012.03.21. 14:42:35

@Tamara Jagello: a felesleges kimaradt, elnézést.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2012.03.22. 16:26:24

Juj, és a szemetet is újrahasznosítják, egyesek ezen nyerészkednek, felháborító!

Őszintén, nekem teljesen mindegy, hogy a számomra felesleges dolgok hasznosításával ki mennyit nyer. Ha valaki milliárdos lesz azzal, hogy neki adom a büdös zoknimat, akkor gratulálok neki - én úgysem tudnám utána csinálni.

ecch 2012.03.23. 12:46:56

Nekem mindig is gyanusak voltak ezek a konténerek, annak ellenére, hogy amit én láttam, nem volt rajta ez a cégnév. Viszont kifigyeltem környékemen egyes helyeket, ahol rendszeresen megfordultak aludni hontalanok. A nem álszegények. Így amikor selejtezni való volt, odamentem hozzájuk, lekuporodtam, kezet fogtam, váltottunk pár szót, nem néztem le őket félrenézésekkel, szűkszavúsággal. Megkérdeztem, hogy elfogadnak-e néhány pólót, egy pár cipőt, illetve, hogy egyáltalán melyikükre jók a ruhák. Így mindig kellemesen fogadták, örültek. Mindenki tudna közvítetők nélkül segíteni, csak ehhez több akarás kell.

BMilly 2012.03.24. 16:45:19

Mivel izgatott a téma, feltettem a kérdést a Magyar Vöröskereszt részére. Nagyon gyorsan megérkezett a válasz. Mivel az a véleményem, hogy hallgattassék meg a másik fél is, ezért a kapott választ közzé teszem:
"Magyar Vöröskereszt
Ez a neten keringő üzenet már a nyáron is felütötte a fejét. Sok pontatlan és félrevezető dolgot tartalmaz, ezzel pedig sokat árt... A konténerbe dobott ruhák átválogatva a VK-hoz kerülnek, majd onnan a rászorulókhoz. A maradék, használhatatlan ruhadarabokból (sajnos sok ilyen van, mert többen lomtalanításként értelmezik a ruhafelajánlást) pedig géprongy készül. A cég szétválogatja, rendszerezi a ruhadarabokat és úgy kerül hozzánk, majd a rászorulókhoz."

HairMetal 2012.03.26. 08:16:21

Finnországban ki van írva a konténerre hogy a ruhákat tisztítás, szortírozás meg miegymás után értékesítik, és a befolyt összeg x %-ból (nem emlékszem pontosan) támogatják az arra rászorulókat.
Itt nincs bújtatott infó, telibe megmondják, mi lesz a cuccossal.

GL-581 g 2012.04.02. 00:36:55

kornyezetbarat.hulladekboltermek.hu/hulladek/hulladekfajtak/textilhulladek/

"A Magyar Vöröskereszt égisze alatt begyűjtött ruhákat a G.L.H. Kft. szállítja, válogatja és értékesíti. Ekkora begyűjtő kapacitással a Vöröskereszt nem rendelkezik, ezért végzi ezt külsős cég. A "középmezőny" kerül a rászorulókhoz, a leggyengébb színvonalú maradékból pedig géprongy lesz."

kockásfüles 2012.04.02. 13:58:24

Én is találkoztam ilyen konténerrel, de nekem erről nem adományozás jut eszembe. Ez használtruha gyűjtő konténer. Ez van ráírva. Én amúgy az adományt nem ide tenném, hanem ha adományozni akarok, akkor kikeresem a kiválasztott karitatív szervezetet, megkeresem az elérhetőségüket. Ha valamelyik foglalkozik ruhagyűjtéssel (mert ez nem mindegyikre jellemző), akkor elviszem oda. Mivel ahhoz az arcom is kell adnom, akkor már átválogatom a szekrényből a ruhákat, így azok tiszták. Volt már olyan, hogy külön pakoltam nadrág, kabát stb (erre lehet variáció férfi-női-gyerek), és így vittem el. Szerintem ez az adományozás. Az, hogy bevásárlásomat összeköthetem a használt ruhák leadásával, ami még környezettudatos gondolkodás is, szerintem NEM ADOMÁNYOZÁS! Ez egy kényelmes és praktikus dolog! Az viszont jó, ha ezeket a ruhákat azért még átnézik, és amit lehet odaadnak a rászorulóknak...

Realista Szemetes 2012.04.11. 08:38:55

Kockásfülessel teljesen egyet értek.

Talán ti is emlékeztek a kárpátalyai árvízri hírekre, amikor konténerekben ment ki Magyarországról a kimondottan nekik gyűjtött ruha és sírt a nénike, mert az "adomány" nagy része viselhetetlen rongy volt.

Szerintem amit a GLH végez az tulajdonképpen egy fajta szelektív hulladékgyűjtés. Ami hozzájuk kerül, azért jut oda, mert nekünk nem kell. Ők pénzt tesznek az összegyűjtésbe és feldolgozásba, kiválogatják belőle a használható értéket.

Én 2500 forintot fizetek havonta, hogy elvigyék tőlem a szemetet. A használt ruha esetén a GLH teszi be ezt a pénzt a rendszerbe.

Üzleti alapon értéket teremtenek abból, amit kidobunk és a bevételből még egy jótékonysági szervezetet is támogatnak, aki a kapott pénzből az tud a rászorulóknak adni, amire szükségük van.

Szerintem ez teljesen rendben van így, nem beszélve arról a jó érzésről, hogy környezettudatos is voltam és közvetetten ugyan, de segítettem másokon.

t.rady 2012.04.13. 09:56:01

Tisztelt Hölgyeim és Uraim!

Pár hónappal ezelőtt alkalmam volt bepillantást nyerni nyugat európai használt ruha bizniszbe a munkám során (ipari ingatlanok közvetítésével foglalkozom elsősorban). A külföldi metódus valszínüleg a hazai begyűjtésre és kereskedésre is vonatkozhat. Meggyőződésem, a résztvevők korrekt módon, ugyanakkor értelemszerűen, a kapitalista irányelvek szerint működnek.

Ezen a területen több résztvevő működik együtt, és igyekszik mindegyik hatékony lenni.

Az önkormányzatok, díjazás ellenében engedélyezik a vöröskeresztnek, v. más jótékony szervezetnek, hogy saját maga, vagy megbízottja konténereket állítson fel közterületen használt-ruha gyűjtés céljából. Bevételhez jut az önkormányzat.
a jótékonysági szervezet (az önkormányzat engedélyével), térítés ellenében átruházza a ruhagyűjtés jogát a használt-ruha nagykereskedésnek (Pl.: itthon G.L.H. Kft), amely felállítja a gyűjtőkonténereket a közterületeken. Bevételhez jut az jótékonysági szervezet.
A rongyos központi nagyker szelektálja a ruhákat, a szerint milyenek ezek, és mennyire használtak - a jó minőségű ruhák kis részben karitatív résztvevőkön keresztűl a hazai rászorultak, nagyobb része a kelet-európai (Pl. magyarországi) használt-ruha nagykereskedők kapják. Bevételhez jut a központi nagykereskedés,
A kelet európai nagykereskedők szintén szelektálnak, majd a jobb minőségű ruhák a hazai turkálókba, a gyengébb állapotúak afrikai nagykereskedőköz, rajtuk keresztül az afrikai turkálókba kerülnek,
Így bevételhez jutnak a kelet-európai nagykerek, a magyar turkálók, az afrikai nagykereskedők, és kiskereskedők .

Úgy-hogy, nem minden olyan sötét, mint amilyennek beállítják! Munkaerőt foglalkoztatnak, csökkentik a munkanélküliséget, jövedelmet és bért biztosít a résztvevőknek, adót fizetnek az államnak, és a rászorultak is részesülnek a bevételekből (pl. vöröskeresztes ellátás), nem beszélve az önkormányzatokon keresztül az átlagpolgár is.

Nagyon nem értek egyet azzal az utóbbi pár évben kialakult gyakorlattal, hogy kellő hozzáértés és rálátás nélkül egyesek uszító megnyilatkozásokat köröztetnek a Net-en.
Eklatáns példája volt, nem is olyan régen, a "magyarországi óriási gázlelet"-el kapcsolatos köpködés. Hogy így meg úgy, elherdáljuk a vagyonunkat, fillérekért, etc, etc. Aztán kiderült, hogy olyan mélyen van ez a kincs, hogy nem érdemes egyelőre kitermelni, mert nincs hozzá megfelelő, kidolgozott technológia, és baromi nagy a rizikó faktor. Vissza is lépett a kutatófúrásokat végző és finanszírozó cég több 10 Mrd ráfordítást veszve hagyva...

dennisthemenace 2012.05.15. 19:30:06

Mit gondoltok, az angol használt ruhák honnét jonnek?

haberenyi 2012.05.17. 22:57:19

Amikor a VK-nál dolgoztam volt 16 területen dolgozó munkatárs őket koordinálta a központban 43!!! ember. Őket meg az országos vk koordinálta 180 emberrel! De a válogatásra nincs kapacitás!
süti beállítások módosítása