Turkáltam a neten, hogy készül a spagetti carbonara?
Azt láttam, mint mindig: ugyanaz a recept sok oldalról visszaköszön, helyenként módosításokkal, máskor meg szóról szóra. Megy a lopkovice itt is.
Nomeg a butaság.
Már a wikipédia is átvett egy olyan "autentikus" receptet, ami szerint a carbonara az szénbányász, az ő ételük volt ez a spagetti, amihez a tojást munkába menet egy tyúkólból lopták és amikor megjött az étvágyuk, akkor tüzet raktak és főzni kezdtek. 

Hogy ehhez mit szólt a bányamester, a szénporos szakik odalenn a tárnát gyújtották fel, vagy külön felhozatták magukat ebédszünetre, az szinte mindegy és az sem számít, hogy a carbonaro az szénégető, a szénbányász meg carboniere.
Az olasz receptek általában tartalmazzák az "eredeti olasz", az "igazi olasz" kitételeket, olykor tagadólag is, hogy "egy olasz soha..."

Mert azt itt Magyarországon mindenkinél jobban kell tudni, hogy az igazi olasz mit hogyan.
Én az előző posztomban elmondtam, hogy én vagyok az igazi olasz és punktum, ezért most leírom, hogy csináltam ma vacsorát.
Eredeti olasz spagetti alla carbonarát.
Alla medwe módra.
A recept azért eredeti, mert most találtam ki és nem nyúltam sehonnan!
(lehet hogy ez is elterjed majd?)
 

1. Feltettem másfél liter vizet, amit forrás után megsóztam és belekevertem egy félkilós gyermelyi spagetti kétharmadát.

2. közben két evőkanál olívaolajon elkezdtem pirítani egy marék füstölt baconkockát, amihez hozzátettem egy fej felkockázott vereshagymát, később két szelet főtt füstöltsonkát felcsíkozva és 20 deka csiperkegombát felszeletelve. Lassú tűzön hagytam pirulni.

3. Felvertem egy tojást egy kétdecis doboz főzőtejszínnel.

4. hozzákevertem egy darab reszelt füstöltsajtot és egy teáskanál kristálycukrot

5. a kifőtt tésztát leszűrtem és bedobtam a serpenyőbe, elkevertem a raguval

 

6. a tejszínes-sajtos tojást rákotortam a tésztára 

 

 

7. Elkevertem és csak felforrósítottam, nem pirítottam, hogy ne száradjon ki, ne süljön meg a tojat.

 

8. Előmelegített tányérra halmoztam és tekertem rá egy sor frissen őrölt színesborsot. Tehettem volna bele fokhagymát is, de nem mindenki szereti. Ettől persze még igazi spaghetti alla carbonara marad.
Aki szerint mégsem, az nevezze bátran úgy hogy Spaghetti Alla Pugacsova*, engem az sem zavar. :-)
 

 A Lojzi névre hallgató vörösborral öblítettük.
Fenséges volt!

 

 

 

Pugacsova
Pugacsova
Vondrackova
Vondrackova
Konczova
Konczova

* Alla Pugacsova  - a fiatalabb olvasók kedvéért mondom, egy ruszki bárisnya, annakidején a Szovjetunióban ugyanolyan kötelező és kizárólagos "sztár", mint Csehszlovákiában Helena Vondracková,  vagy nálunk Koncz Zsuzsa.
Együttérzéssel kérem a klipeket nézni és hallgatni, ezek a mi fiatalságunk nehézségei (ezek mellett persze)

A bejegyzés trackback címe:

https://medwe.blog.hu/api/trackback/id/tr401793853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marosi50 2010.02.27. 03:26:52

Tetszetős,érzem az ízét.

Mackó úr 2010.02.27. 06:23:42

Hiányzik valami! Nem kell messzire menned, hogy minden kéznél legyen: legalább egy kisebbfajta boksát rakjál meg, füllesszd be, és őrizd pár éjszakát! Akkor lesz igazi és hiteles a szénégető spagettid!

Mackó úr 2010.02.27. 06:26:46

Hiányzik valami! Nem kell messzire menned, hogy minden kéznél legyen: legalább egy kisebb boksát rakjál meg, fülleszd be, őrizzed pár éjszakát, meglátod, valódi és hiteles lesz a szénégető spagettid!

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2010.02.27. 08:48:23

@Mackó úr: Te buta vagy, ez nem az igazi! :))

Jó, most megsúgom a titkot: vereshagyma helyett én mindig vöröset teszek bele!

macskafaraok 2010.02.27. 09:30:07

színesborssal tényleg jobb!

az igazi medwe · http://medwe.blog.hu 2010.02.27. 10:47:27

Na elfelejtettem, hogy a végén még megszórtam IGAZI OLASZ parmezán sajttal is, de ez úgyis látszik rajta. Capisco? Benissimo?
;-)

az igazi medwe · http://medwe.blog.hu 2010.02.27. 11:00:58

@marosi50: örülök, akkor nem csináltam hiába! :-)

@Mackó úr: így kétszer olvasva a hiány is (szén)égetőbb ;-)

@mbemba: Isten hozott errefelé, és látod, tényleg még van hova fejlődnie az olasz autentikámnak!

@macskafaraok: szerintem is, bár ez a mindentudó igaziolaszmagyarok szerint azért nem teljesen magnifico, mert a feketebors a carbonarák szénporos ruháját idézi, a színes pöttyök meg maximum valami dél-itáliai festékgyári robbanást, amiről ők nem tudnak.
(én sem ;-))

hzizi · http://halesmas.blog.hu/ 2010.02.27. 11:43:26

guszta lett az bizisten! Bár nem vagyok tésztás (no jó a Halászlé az más) de lehet kipróbálom.

vagyok, aki vagyok... 2010.02.27. 12:47:31

nekem ebbe gomba nem, ill. füstölt sajt helyett is parmezán, de így se lehet rossz! :)

egyébként sem értem ezeket az igazi és legigazibb dolgokat. ami jó az jó, nevezzük bárhogy. ha pedig valamiből tényleg létezik "igazi" és nem ahány ház annyi szokás alapon megy (lásd. pl. lecsó), akkor tényleg jelezzük, hogy ez most "saját" módra. szerintem.

CsárliFirpó 2010.02.27. 12:52:13

Olyat még sosem hallottam, hogy carbonara-ba gombát tenni.
Amúgy meg kedvenc olasz tésztakajám a carbonara. Jövő héten össze is dobok egyet:)

Egyéves Önkéntes 2010.02.27. 12:56:30

miért kellett volna feljönniük a szénbányászoknak?
megcsinálhatták lenn is.
:)

az igazi medwe · http://medwe.blog.hu 2010.02.27. 13:10:11

@CsárliFirpó: rá se ránts, nekem is volt néhány nehéz évem, amikor még a carbonara spagettiről sem hallottam!
A Spaghetti alla carbonara egyik autentikus eredete szerint a szénégetők azt dobták össze, amijük volt: egy kis maradék szalonna, egy kis tejszín, ehhez szedtek gombát és summantottak tojást. Vagy nem summantottak, hanem tortelliniért cserélték a közelben lakó parasztokkal :-)

ttrisz 2010.02.27. 13:28:07

Kb. a kollégiumban főztünk annó hasonlókat. Medwe úr, megértem miért hagyott fel az étterem teszteléssel... ;-)

ttrisz 2010.02.27. 13:36:54

Huh ezt most vettem észre:
- Carbonarahoz vörösbor? :D

Gratula az ízlésficamához kedves Medwe úr :)

éshanem 2010.02.27. 13:51:44

A recept dögös, noha én eddig csak gomba nélkül ettem/ismertem..Viszont sztem a Gyermelyi mint tészta nem az igazi hanem Barilla, Colavita stb stb olasz kajához

Scypio 2010.02.27. 13:53:13

@EÖ: szénbányász-égető? :DDD

neurotikk! (törölt) 2010.02.27. 14:00:37

Ez mieez ez miez?!
Ketsegtelenul spagetti, latszik, tetszetos, majd ki is probalom talan, nade ez annyira carbonara mint Kiszel Tunde MTA tiszteletbeli tag.
Voroshagyma?! Gomba?! Es ezt sonkanak hivod a kepen, ez valami preselt maradek, neviceljmar, legalabb husos szalonnat hasznalnal ha mar valami!

Na figyelj, nekem a dedapam olaszorszagban szallitott faszenet vasuton, eltanulta egy szenegeto csaladtol, akik mar a kozepkor ota ebbol eltek, aparol fiura szallt a melo es a recept is, dedapam megmentette az egyikuk eletet, ezert halabol elarultak a titkos receptet.
A carbonara nem ilyen.
Tojas, tejszin, sajt, bors (feher!) jatszik, de nyulbogyok nem kellenek. Csinalj inkabb levest ha megmaradt. Helyette fokhagyma - aki nem szereti az egyen tejbegrizt! -, es amit gozom nincs hogy lehet kihagyni, olyan nelkule a carbonara mint marhaporkolt pirospaprika nelkul: szerecsendio. Lehetoleg frissen reszelt.
Szoval ne terjesztd itt a dezinformaciot, jobban teszed ha atirod a cimet 'spagetti ala mutant'-ra, kulonben kiprobaljuk a recepted medvehussal!

; )

unicornis 2010.02.27. 14:05:15

az egészben az a legszebb hogy a carnonaro lenne a szénégető- a carbonara pedig szénégetőné vagy szénégetőlány (azaz nőnemű).

félemelet 2010.02.27. 14:07:49

Én roppant érzékeny vagyok a szerzői jogokra és védjegyekre, így a csajom által előszeretettel fogyasztott, és a magam által sajátosan magyar leleménynel és felhangokkal előszeretettel készített, és ál-carbonara-t egyszerűen "betontésztának" neveztem el.

A név beszédes: a fogyasztástól számított egy órán belül másfél liter kóla bevitele nélkül előbb sajátos mozgásképtelenséghez, majd pedig sajnálatosan szánalmas halálhoz vezet. Az életmentő kellékek (kóla, kóla és kóla) megléte esetén viszont az élet derék élvezetének meghitt és csöndes gyönyörét tudja kiváltani...

Brainstormer 2010.02.27. 14:20:22

Te Medwe-gyerek, derék fullos-parasztos spagócát gyártottál, úgy látom! Ezzel a szénégetők, favágók, vájárok, aratók, dokkmunkások is mind jóllaknak! :-)
A fokhagyma az szerintem is alap hozzá, még a fehér borsot megbírja, oszt voll und fertig a power siló! Aki nem komázza a fokhagyeszt, az szerintem is zabáljon tejberizst vagy müzlit.

baliquez 2010.02.27. 14:36:33

Hááát, ez maximum vendéglő-autentikus. Leírom milyen amit Rómában tanultam, nem nehéz, öt-hat személyre így szól:

Felkockázok két csészényi húsosszalonnát, sok-sok frissen őrölt feketebors rá, megpirítom, lefedem.

Vizet forralok, miközben várom hogy felforrjon két csészényi frissen reszelt parmezánt összehabarok cirka 10-15 tojássárgájával és kettő evőkanál tejjel.

Tészta a vízbe. Al denténél eggyel keményebbre főzöm a tésztát, leszűröm, lecsöpögtetem. Alápörrentek a húsosszalonnának, amikor ismét serceg, összekeverem a tésztával, két villa segítségével.

Mikor felforrósodik a tészta, összekeverem a parmezános maszattal. Pillanatok alatt rágyógyul a tésztára, kész.

Előmelegített tányér, mellette friss saláta, fehérbor. Ennyi.

Teccikérteni?
Se tejszín, se gomba, se fehérbors, se fokhagyma, se olívaolaj, sem hasonló elfajzások.

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2010.02.27. 14:42:23

Nekem egyszer egy franciahoni olasz étteremben (már untam a fondüt) úgy hozták ki a carbonarat, hogy a tojássárgája még a héjában volt a tányér szélén - ezt a trükköt azóta is alkalmazom, mert az tényleg elveszi az egész ízét ha a tojásból a hő miatt rántotta lesz a tésztán.

Megköszönöd az italt,hazamész, kivered 2010.02.27. 15:00:36

bacon, tojás sárgája, tejszín, parmezán, a többi csak parasztvakítás.

2010.02.27. 15:15:38

Szénégetőbe valóban nem kell tejszín, csak a kifőtt, épp aztalra készülő tésztával gyorsan összekeverni tojással. Minden "rendes" olasz szakácskönyvben így van. Meg még azelőtt beszélgettünk Alessandro Arenaval a szekszárdi éttermében, hogy a TVPaprikán lett volna az olasz meló c. műsora, és ő is mondta.
Na, persze ettől én még szintén nem úgy csinálom, hanem szépen tejszínnel, mert csak ;-) mert mi így szeretjük. Igaz, azért ha valahol leírnám a receptet azzal a címmel, hogy spagetti carbonara, akkor nem írnám bele a tejszínt.
De, hát mikor Prágában éltem, rendszeresen lángosoztunk egy helyen, ami echte magyar lángost hirdetett, de lekvárral árulta, és csak a mi külön kívánságunkra árulta fokhagymával (de áll. soha senki nem vett olyat a magyar kolónia tagjain kívül)

RockKéró 2010.02.27. 15:20:29

Én makói vagyok ösmerem a hagymákat, de mi az a vereshagyma?

az igazi medwe · http://medwe.blog.hu 2010.02.27. 15:24:36

@baliquez: nem figyeltél! A terjengős bevezetőmben és az előző posztomban is leírtam, hogy EGYEDÜL ÉN VAGYOK az autentikus olasz és azt is hogy miért!
Minden egyéb csak fölösleges nagyképűsködés!
;-)

Badenfahrt 2010.02.27. 15:45:12

Eredeti olasz spagetti gyermelyiből? Hát... te tudod. És gépsonka helyett is valszeg valami pármai-félét használnak.

xenuka 2010.02.27. 15:58:33

Egyszer volt egy olasz csajom, aki igen jól főzött, mert két étterme is volt.

carbonara - szénégetőt jelent

csak
vízz, só, olaj
spaghetti tészta
tojássárgája
bacon szalonna
reszelt parmezán kell hozzá

Sós vízben megfőzöd a tésztát.
Amikor kész, a tojássárgáját ráöntöd és egy kicsit átforgatva rásütöd.

Másik edényben az apróra szeletelt bacont egy kicsit megpirítod kevés oliva olajon.
Amikor kész, a piríytott baconra ráborítod a tojásos főtt tésztát és összekevered.

Kiszeded tányérra, megszórod reszelt parmezánnal és ici-pici petrezselyemmel.

Eheted! Mi jó féle, erős vörösborral ettük-ittuk!

Alvin666 2010.02.27. 16:12:09

En ugy tudtam, a spagetti ala carbonara az egyetlen amerikai teszta kaja, nem pedig olasz... Komolyan.

Demotivation postah · http://www.demotivalo.com 2010.02.27. 16:12:12

@xenuka: :D az olasz csajodnak nem egy vulkán köré telepített DC-10es űrhajókból tákolt éttermei voltak?

Szalacsi_Dezső 2010.02.27. 16:19:51

A vondrackova asszonyt nem a Havel(ka) elnök úr dugta egy időben?

ursus artos 2010.02.27. 16:23:48

Semmit nem tudtok a carbonáráról.
Az a jó, amit én csinálok. Többszörös díjnyertes!
1) Húslevesben főzöm a durum tésztát.
2) A szósz receptjét meg nem árulom el.

navigon 2010.02.27. 16:45:13

A Stahl Judit konyakkal bolonditja, bele a sistergo baconbe amikor mar nincs benne nedvesseg. Es tenyleg jo. Hagyma meg gomba nincs benne, szerecsendio van.

tomi257 2010.02.27. 16:58:53

elég szarul néz ki:( téglákat lehetne vele rögzíteni, bocs.

neurotikk! (törölt) 2010.02.27. 17:04:37

@ursus artos: banyek! en is pont ezt a receptet ismerem. csak a teszta mas.

neurotikk! (törölt) 2010.02.27. 17:16:05

Amugy tetszik ez a carbonara etel. Annyifelekeppen lehet megbolonditani, nagyon jo.
Es tenyleg mindegy milyen az 'eredeti', rendes ember ugyse tudja mi lesz a kajabol a vegen mikor elkezdi, vagy ha igen nem tudja milyen nevet adjon neki. Egyik beszelgetes otthon: "-Mit fozol? -Kajat. -Jo, jo, de de leves szeru lesz vagy valami surubb? -Meg nem tudom.". Imadok otletszeruen fozocskezni, kiprobalni hogy jon ossze a kinai bazsalikomos csirke es a tacofuszer.

Pályaelhagyó autóversenyző 2010.02.27. 17:20:50

a helyes recept mar elhangzott, annyit tennek hozza, hogy pancetta kell bele nem pedig olasz sonka (ez mi akar lenni? crudo, cotto , speck, stb, es honnan?)

azt azert meg kell emliteni, hogy egyes olasz helyeken (italian belul) is pottyintenek ra egy lehelletnyi tejszint, de nem tobbet. egy olasz nem aztatja el a tesztat szosszal.

remelem, ezutan az igazi (egyebkent tobb okbol sem letezo bolognai spagetti) receptjet is olvashatja az erre fogekony, igenytelen publikum. gyermelyi, b+!

4ttys 2010.02.27. 17:23:47

nagyon jó recept, ki is próbálom hamarosan, bár annyit hozzátennék mi vidékiek nem jutunk vereshagymához, nekünk csak vörös terem. remélem úgy is jó lesz

az igazi medwe · http://medwe.blog.hu 2010.02.27. 17:39:19

@Pályaelhagyó autóversenyző: ajvé, szakértő uram, hát nem tudod, hogy az ilyen szövegekben az EGY OLASZt csupa nagybetűvel szokás írni?
Te sem olvasod a posztot, csak hozzászólsz?
Helyes recept! :DDDDDDDDDD

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2010.02.27. 17:40:10

Azért az olasz tészta lényege a tészta maga! Szvsz friss (nem száraz) tésztából sokkal finomabb, mint akármilyen szárítottból. Gyermelyit pedig még soha nem használtam olasz ételhez.

konyvelomo 2010.02.27. 17:47:41

@4ttys: nyugodtan használhatod, nincs nagy különbség a kettő között, az előbbinek talán egy leheletnyivel markánsabb az ízvilága, de mindezt az ínyenceken kívül nem sokan veszik észre :-)))

Jó poszt, végre valahára ki lett vesézve a spagetti carbonara...

az igazi medwe · http://medwe.blog.hu 2010.02.27. 17:54:54

@Könyvelő Mo: persze a kommentek nélkül egy üres barillás dobozt sem érne az egész fáradozásom! :-)

khmm... 2010.02.27. 17:59:58

baliquez 2010.02.27. 14:36:33

Magam sem mondhattam volna találóbban.... :-)))

A cukor meg különösen sokkolt. :-D

mangorlo 2010.02.27. 18:01:51

gyermelyit kulturember nem hasznal. tesztaban olasz kell es pont. es legszarabb lidlben vannak kivalo olasz tesztak

ja es juhturotol szolal meg igazan

es ha mar gomba akkor erdei, van am az erdoben sok nyaron osszel, ki kell csak menni

a sonkahoz meg nem is fuzok hozza semmit

cukor?

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2010.02.27. 18:18:17

Igen, ez határozottan Alla Pugacsova ;-)

De éhes embernek tökmindegy, hogy melyik az autentikus. Finom legyen, kész.

MeeCee 2010.02.27. 18:28:24

Már ott elrontottad, amikor spagettit főztél ki hozzá :-D

Bejgli 2010.02.27. 19:04:31

egyszer Szicíliában ettem finomat, ha mondták is, hogy csinálják, nem értettem :) de hátha ebből jót csinálok itthon

konyvelomo 2010.02.27. 19:16:12

@mangorlo: a gyermelyinek is vannak jó tésztái, de spagettihez én a barilláét találtam a legjobbnak...

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.02.27. 20:00:54

na de hun marad a karbon?

A neve is világosan mutattya: nagyon kell a karbon arra.

kishawa 2010.02.27. 20:11:16

TulelteteK? egy olasz belehalt volna.

kishawa 2010.02.27. 20:13:42

@Könyvelő Mo: minden kis olasz ceg (foleg ha deli) tesztaja jobb, mint a barilla. olyan a kulonbseg, mint egy mc donalds hamburger, meg barmelyik sarki hamburger kozott (mar hogy amerikaban)

Aladár69 2010.02.27. 20:33:13

@ttrisz: gyanítom, nem jártál még Olaszországban... ott nem játszák ennyire a sznobot, mint nálunk (jaj, tésztácskához csak egy kis fehér bort iszom....) Ott a vendéglős simán megkérdezi, hogy vöröset kérsz, vagy fehéret. Én is simán lenyelek egy carbonara mellé 1-2 pohár vörösbort, persze nem egy testes cabernet-et, hanem egy lazább kadarkát vagy kékfrankost.... vagy megbízható helyen a ház borát :)

borharapo 2010.02.27. 20:36:39

ennyi hülye sznobot egy rakáson rég láttam

persze, hogy jobb a gyermelyinél a barilla, annál meg a délolasz házitészta annál meg a feleségem nagyanyjának (isten nyugosztalja!) házi tésztája stb.

meg a medwét is lehet gagyizni, de a youtube-os olasz csóka is fekete borsot dob bele, nem fehéret
nem beszélve a fokhagymáról, aminek természetesen nyoma sincs, mit is keresne a carbonarában

mindenki azt eszik, amit akar, illetve amit össze bír főzni magának, aztán jobb esetben szép lassan (vagy gyorsan) eljut a saját készítésű csúcskajákig

de ha nem, akkor sem dől össze a világ

seggfejek és tudálékos gourmet-k (meg gourmand-ok, mielőtt ebbe is belekötne valaki) meg mindig is voltak és lesznek

ttrisz 2010.02.27. 20:58:53

@Aladár69:
Minden nyaramat ott töltöm,
beszélem is a nyelvet... Ennek ellenére színvonalas helyen még nem kérdezték meg tőlem, hogy a Carbonarahoz vörösbort kérek-e (kocsmában, kisvendéglőben elhiszem...).

A vörösbor a tésztához _nem_ sznobizmus kérdése.

A tejszínes, selymes ízű ételhez egyszerűen nem illik a csersavas vörösbor. Üti egymást a kettő. Ezt max. egy tapló amerikaiból nézném ki, akik mindent mindennel összeesznek, nem egy ex-étteremteszter bloggerből...

Medwe úr, a soktojásos Gyermelyi tészta az olasz ételben (ahelyett, hogy valami durumból főzte volna), és hozzá a vörösbor nagy csalódás.

Legközelebb nyugodtan írja le, hogy rántott húst evett majonézzel, mert ezután azt is kinézem Önből.

khmm... 2010.02.27. 21:05:25

@ttrisz: sőt! pizzát kecsappal és trappista sajttal.

:-DDD

ttrisz 2010.02.27. 21:23:23

Medwe úr, még egy apróság, ha megengedi:

gasztro művelt ember, mint Ön, tudhatná, hogy a gombának főzés előtt, tisztításkor ki kell kaparni a lemezeit (főleg ha fotóra készül), nemcsak a spóra miatt, de nagyon sok piszkot is felfog, amit nem lehet kimosni.

ttrisz 2010.02.27. 21:27:57

@baliquez:
Így van, így kell csinálni. Tessék elolvasni, ennyi a Carbonara se több se kevesebb.

borharapo 2010.02.27. 21:51:34

@ttrisz: übersznob vagy

az erdei gombás hozzászólóról nem is szólva

mikor nem is kell bele gomba...

viccesek vagytok

borharapo 2010.02.27. 22:05:40

en.wikipedia.org/wiki/Spaghetti_Carbonara

übersznoboknak és medwének a fenti link

medwe úrnak: sok eredete lehet a szónak (Carbonara), de egyik sem a szénégetőre utal

sznoboknak: Amerikában fogyasztják gombával is!

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.02.27. 23:01:44

@borharapo: ö... izé.
idéznék az általad linkelt cikkbôl:
"As the name is derived from the Italian word for charcoal, some believe that the dish was first made as a hearty meal for Italian charcoal workers."

ugye a charcoal a faszén.
www.historyforkids.org/learn/science/fire.htm

a charcoal worker pedig szénégetô

ttrisz 2010.02.28. 00:30:42

@borharapo:

köszönöm az übersznob jelzőt bóknak veszem ;-)

nyilvánvaló, ha nem kell bele gomba, de ha már tett bele, illene a lemezkéit kivenni, mert ez így nem túl gusztusos. megtermettebb gombák lemezeiben még rovarok is fészkelhetnek (termesztett körülmények között is)

neurotikk! (törölt) 2010.02.28. 01:54:13

@mangorlo: jahjah!
a cukrot valahogy kifelejtettem a kritikabol eddig, pedig annyira erzekenyen erintett elsore hogy lebenitott kapasbol, nem is ment a komment.
Ez a cukor ez valami horror. Mirol beszelunk, tejbegrizrol, vagy mi?!

Amugy a juhturohoz csak egy kommentem van:
marvanysajt!!! : ))
Nyami! : )))

neurotikk! (törölt) 2010.02.28. 01:56:39

@ttrisz: gyere es mondd a szemembe hogy nem vagyok ember ha rantotthushoz majonezt eszem, gyere! Gyere kerlek, majd jol elbeszelgetunk!!

ttrisz 2010.02.28. 09:27:17

@Beela:
te egy gyökér vagy.

ttrisz 2010.02.28. 09:37:13

A majonéz receptje: 1.6 dl étolaj 1 tojássárgájával emulgálva. Ehhez jön a só, törött bors, citromlé, mustár. Aki ezt szereti TÖMÉNYEN, annak gratulálok az ízléséhez. Ez nem tartalmaz tápanyagokat és nem is finom.

Az étkezés az a kultúra része. Van aki lakodalmast hallgat és van aki operát. Ugyanígy van aki majonézt eszik rántott hússal, ahelyett hogy normális kajákat (pl. halat, zöldséget) enne, amely nem feltétlenül drágább, de jóval egészségesebb...

vagyok, aki vagyok... 2010.02.28. 10:00:23

@ttrisz: sajnos csatlakoznom kell több előttem szólóhoz. úgy tűnik, tényleg iszonyatosan sznob vagy. természetesen sok mindenben igazad van. de mindenkinek jogában áll azt főzni és enni, ami jólesik neki. persze fontos lenne, hogy az emberek megismerjék és megszeresséka minőségi és egészséges, friss kajákat, de ez a te stílusodal biztosan nem fog menni. téged nem az érdekel, hogy mi egészséges, vagy finom, hanem a tudat, hogy te lám jobban tudod, mint más...
menő éttermek, jobb helyek mindenütt vannak. de pl pont Olaszországban szeretek "kiskocsmában" enni, ahol valóban olaszul főznek, nempedig trendin. és ahol nemsznobok.

ttrisz 2010.02.28. 12:05:17

@Vagyok, aki vagyok...:

nem baj, vállalom, hogy sznob vagyok, ha az azt jelenti, hogy egészséges és finom ;-)

aki a majonézról gondolja azt, hogy finom, az jobbat nem érdemel.

borharapo 2010.02.28. 12:38:41

@szomorutojas: igaz, igaz, meghajolok!

bocs, medwe!

az igazi medwe · http://medwe.blog.hu 2010.02.28. 13:07:31

@borharapo: ugyanmár, én örülök a legjobban, hogy itt beszélgettek, érdeklődve olvasgatom az eszmecserét és közben begyűjtöttem egy gratulációt is. Egy kedves barátom szerint tanítani kellene, ahogy egy nyamvadt spagettivel ekkora vihart csináltam, sőt, szerinte nem is főztem, csak bedobtam a témát! :-)

neurotikk! (törölt) 2010.02.28. 17:23:20

@ttrisz: fantaziatlan binaris alak. Mumajer.

Na de megyek inkabb mert mar csak ket uveg majonez van itthon, az nem huzza ki reggelig. Nem beszelve arrol hogy holnap majonezes sajttal es baconnel toltott rantott borda lesz, azt is meg kell majd locsolni a vegen. Mit szolna a lakodalmas egyesulet ha a tiszteletbeli mukritikusuk nem tudna egy rendeset fozni. Meg a vegen meggyanusitananak hogy operat hallgatok es erlelt heringet ragcsalok spenottal titokban. Akkor mar inkabb a halal. Vagy meg rosszabb: gyumolcssalata! Brrrrr....

neurotikk! (törölt) 2010.02.28. 17:25:16

@ttrisz: fantaziatlan binaris alak. Mumajer.

Na de megyek inkabb mert mar csak ket uveg majonez van itthon, az nem huzza ki reggelig. Nem beszelve arrol hogy holnap majonezes sajttal es baconnel toltott rantott borda lesz, azt is meg kell majd locsolni a vegen. Mit szolna a lakodalmas egyesulet ha a tiszteletbeli mukritikusuk nem tudna egy rendeset fozni. Meg a vegen meggyanusitananak hogy operat hallgatok es erlelt heringet ragcsalok spenottal titokban. Akkor mar inkabb a halal. Vagy meg rosszabb: gyumolcssalata! Brrrrr....

baliquez 2010.02.28. 19:15:04

Izé, a sznobság ott kezdődik mikor szándékosan az a téma címe hogy a "..legeredetibb", miközben hülyükék előtt is nyilvánvalóan nem, sőt.

Így lett méltánytalanul kommentvadász a post, mert vannak akiknek kinyílik a főzőkanál a zsebében ha kulináris téveszméket löknek elibük kattintanivalónak. Ugyanőket később lesznobozzák. A tahók.

Ezzel az erővel azt is írhatta volna medwe hogy az IGAZI körözött LEGEREDETIBB receptjében tehéntúró helyett brindza találtatik, és paprika helyett cayenne-bors, mert az is csili, ebből adódóan paprika.

Bátorkodnám javasolni az eredeti s pláne a legeredetibb jelzők alkalmazását olyan témákra mikről legalább halovány fingunk van, köszi.

Relatíve ergyább lesz így a kattintás-statisztika de legalább nem csinálunk segget a szánkból. Amivel egyébként eszünk.

az igazi medwe · http://medwe.blog.hu 2010.02.28. 23:32:35

@baliquez: vannak akik értik az iróniát, de jó hírem van a többieknek is: bár nem teljesen reménytelenek, viszont mindenképp szórakoztatók!
:-)

üdw
medw
(az igazi digó)

Molnár Péter · http://farkastanya.blogspot.com 2010.03.01. 16:37:51

Ha azt mondom, hogy a sok gyökértől nem látni az erdőt, nagyon megsértődtök?
;o)

Molnár Péter · http://farkastanya.blogspot.com 2010.03.01. 16:41:58

@baliquez: Figyu!
A sznob m á s o k értékrendjéhez igyekszik ragaszkodni.
Én meg a s a j á t o m h o z...
Ja, és elolvasom a posztot, mielőtt zsennyegni kezdek.
De hát, ahány ház...

félemelet 2010.03.02. 01:25:44

@ttrisz:
ühüm, az olaj meg a tojássárgája világhíresen nem tápanyagok... ezt bármelyik sznob gasztro-világmegváltó megmondhassa, akinek a kémiai intuíciója szeplő- (és ellentmondás-) mentesen párosodik a healthy-trendy-bio-faszom érzésvilággal.

E két fentebb nevezett anyagról már annak okán is lehet tudni, hogy közük sincs a tápanyagokhoz, hogy a világ egyetlen részén sem szerepelnek egyetlen nemzet ősidőktől kezdve fogyasztott étel-összetevői közt sem, hát még onnan, hogy pl. a tojást a táplálkozástudományban az anyatejjel szokták érték-ekvivalenciában emlegetni...

Nos, vannak emberek, akik szentmeggyőződéses pánikrohamot kapnának már pusztán a látványától is annak, ha egy papíron az E941 és E948 kódókat (jézusmária!! E-betűk!!!) lennének kénytelenek elolvasni - akkor is, ha minden egyes lélegzetvételük 99%-ban ebből a két anyagból áll... mert hát a szentmeggőyződés az szentmeggyőződés, a kutyafáját!

A pallérozottság kedvéért:

1. az étolaj forrása az esszeciális zsírsavaknak (pl. linolsavban a napraforgóolaj szinte verhetetlen) , illetve jócskán tartalmaz E-vitamint;

2. a tojás fehérjetartalmának kb. 40%-a, illetve zsírtartalmának egésze a tojjássárgájában található, ezen felül vitaminok bőséges tárháza (pl. előkelő D-vitamin-forrás), valamint jó kis foszforfröccs várja a nyájas tojássárgája-fogyasztót.

Ugyanakkor ttrisz ellenszenve a tojással szemben maximálisan érthető: közismert, hogy tisztes úriember nem fingik, és ha fingik is, akkor sem büdöset - a büdös fing alfája-omegája pedig a kénhidrogének jelenléte, és mivel a tojás a fentieken túl remek kénforrrás is...

ttrisz 2010.03.07. 16:21:33

@félemelet:

végülis ha így állunk hozzá akkor minden egészséges, értelmetlen bármiről beszélni...

szemellenzős alulművelt birka vagy, kenj a hajadra majonézt és állj be a csordába bégetni.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.03.09. 12:20:32

Ennyi humortalan hülyét... lucskosra röhögtem magam.
@az igazi medwe: nem tettél bele kecsapot, bakker. Hát ez most hogyan lesz így, Veronától délre? Tolom hozzá a szakkifejezést is: bebajszintom a kecsapot a (réz!)serpenyőbe, oszt' bekeverem ikeja macsetével.

PiperPerabo 2010.09.26. 08:17:19

Namost azt sohasem fogom elnézni a bűvszakinak, hogy idenavigált.
Korán reggel nem illik ekkorát röhögni..))

ON: a recept tetszik. Ki fogom próbálni. Persze a néhány csepp oliva a tányér széléről, kötelező..))

az igazi medwe · http://medwe.blog.hu 2010.09.26. 11:42:59

@PiperPerabo: kötelességem megvédeni MTBDT-t, ugyanis nem ő linkelt ide, hanem én trackbackeltem oda.

Azt is megmondom, miért.

Ez az egyik kedvenc posztom, amiben nem csak egy receptet írtam le, hanem megfricskáztam egy jelenség képviselőit, akik meg is jelentek itt és szorgosan demonstrálták azt, amin kaján módon szoktam bazsalyogni.

Most elolvastam az ottani kommenteket és mit látok: ugyanaz a patron megint pukkant egy kicsikét

íme:

Benikuty 2010.09.26. 06:58:42
Ne haragudj Medwe, de aki főző"tejszín"t használ, az...:( Tejszínben növényi zsír? Vagy nem érdekel az összetétele?

Grift 2010.09.26. 08:28:33
@Benikuty:
beni, ez a medeve egy kolosszális gasztrotahó, de a trekbekelt posztja csak egy vicc.

szóval ezekért érdemes volt :-)

bár megszólítottak a bűvősszakács blogban, jóízlésű ember lévén mégsem válaszolok ott, ugyanis nem akarom rontani a blog színvonalát, nem akarom, hogy a homo gasztropitecus miattam fikázza a bűvös szakácsot.
Ezt abszolúte komolyan mondom!
:-)
Szép vasárnapot!

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.09.26. 18:02:51

@az igazi medwe: Nagyon furcsa tapasztalatom van ezzel, egészen addig, míg otthon éltünk az alapanyagok minôsége feletti zokogást puszta sznobkodásnak tartottam. Viszont amióta Lengyelországban egyes dolgokat magunknak kell elôállítani, más alapanyagoknál meg azt tapasztalom, hogy sokkal finomabbak, mint otthon ( hadd ajánljam: whatsokind.blogspot.com/search/label/lengyeltej ) egészen más a véleményem az ételkészítésrôl.

A túróscsusza igazi alapeledel, a száraztészta - frisstészta (itt nincs csuszatészta, és a száraztészták már a fôzés gondolatától krémmé válnak) különbséget zongorázni lehet, míg egy lengyel félzsíros túró után kielégítetlen maradok minden otthoni próbálkozáskor. Szalonnát otthonról hozunk, az nem is kérdéses, Tesco fóliazárt zsírtömböt minden háztartásba!

nagypapi · http://kozosgomba.blogspot.hu/ 2010.10.28. 06:56:09

Írj csak Medwe, a kutya ugat, a karaván halad!
Ez meg a Carbonara delux :)
süti beállítások módosítása