Kívülállók számára:

Bölcskei Gusztáv = püspök, a Magyar Református Egyház zsinatának lelkész elnöke
evangélium = örömhír, karácsonykor a keresztény világ Jézus eljövetelét és a megváltást ünnepli
karácsonyi istentisztelet = fontos alkalom, amikor sok olyan ember is elmegy templomba, aki egyébként nem túl gyakran
Debrecen = a magyar reformátusok fővárosa (Mekkája, Rómája)
Nagytemplom = a legfontosabb hazai református templom, ahol a Magyar Református Egyház első embere hirdeti az igét.

 

Már amikor hirdeti.
A karácsony üzenete tehát: örvendj világ, eljött a Megváltó, aki meghalt a bűneidért, így nem fogsz elkárhozni.

Bölcskei püspök azonban szereti az ilyen alkalmakat kampányolásra és napi politizálásra felhasználni.
Talán még sokan emlékeznek arra, hogy egy évekkel ezelőtti karácsony táján a Tilos rádió egyik félrészeg vendége keresztényellenes kijelentést tett, amiért a műsorvezető elnézést kért és azonnal befejezte az interjút.
A szerencsétlen eseményt Bölcskei püspök hosszan elemezte az ünnepi istentisztelet ürügyén, rávilágítva, milyen veszélynek van kitéve manapság a tisztességes hívő ember.

Saját fülemmel hallottam, ahogy egy a református egyház által az ötvenes években tönkretett lelkész rehabilitálására rendezett ünnepi istentiszteletet kampányrendezvénnyé silányított és az emlékező gyülekezet előtt a Magyar Szocialista Párt "dicsőségéről" beszélt.

Most sem hazudtolta meg önmagát.
Karácsonykor a Kisjézus születésének örvendő gyülekezetet az uzsorakamatot szedő cégekkel, a koppenhágai klímacsúcs és a húsz évvel ezelőtti rendszerváltozás eredménytelenségével traktálta.

Jézus reményt hozott a világnak - mondta.
Ezzel teljes mértékben egyet tudok érteni.
Remélhetjük, hogy végre az egyház berkeiben is megtörténik a rendszerváltás, kiderül, kik működtek együtt a gyilkos elnyomónak prédikált kommunista állammal, mi volt a bűnük azoknak, akik húsz évvel a rendszerváltozás után is bőszen kommunistáznak és a szószéket politikai kampányeszköznek tekintve gyűlöletkeltésre használják.

Talán lesz idő, amikor az egyház végre megtalálja a helyét a társadalomban és azzal foglalkozik, ami miatt Jézus Szent Péternek adta a mennyország kulcsait.
Amikor eltűnnek onnan a hamis próféták és a képmutató farizeusok.

Hogy Jézusnak az újbóli eljövetelét ne azzal kelljen kezdenie, hogy ismét kiveri a kufárokat az Isten házából.
Bölcskei püspökkel az élen.
 

 

kapcsolódó linkek:

A rosszbeszédű püspök

Nyugati magyarok Bölcskei múltjáról

Nyugat-európai magyar reformátusok tiltakozása (pdf dokumentum)

A bejegyzés trackback címe:

https://medwe.blog.hu/api/trackback/id/tr831628284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2009.12.28. 16:52:21

Zsinagógában nem voltál? Érdekelne, hogy ott mi volt?! :D

pet77 2009.12.28. 17:19:09

magyar kereszténység 2009.
Ennyi!!!
Nem csodálom, hogy az emberek gyűlölik a kereszténységet...
...nagy nehezen elmegy valaki templomba, és ott is csak ezt a világi, politikai mocskot kapja...
...pedig Jézus nem ezt hirdette
Ideje lenne a papoknak szivükbe fogadni jézust..
..ja,és hogy mi volt a zsinagógában?
...Feldmajer péter gondolom a májusban bekövetkező náci hatalomátvételről beszélt, ami számukra a 7 szűk esztendőt jelenti,a 7 bő esztendő után(..ja, bocs, 8 esztendő után):))

Lorp 2009.12.28. 17:19:14

Hüje papok, mijattuk nincs ejuró sem. Mijattuk impotens az egéssz pojitikai elit. Ojbán elhatárolódott már? Naugye!

rakaz 2009.12.28. 17:21:18

Egy állitólagos keresztény ember,
karácsonykor miért prédikál ilyet.
Vagy talán elfelejtette, a Miatyánk...
sorait.

Lille havfrue 2009.12.28. 17:21:53

A szószék mindig is tere volt a napi politizálásnak. Bölcskey püspök igen sok igaz dolgot mond. Aki nem szereti az igazságot hallani, ne járjon a Nagytemplomba!

pet77 2009.12.28. 17:25:48

@Lille havfrue:

"A szószék mindig is tere volt a napi politizálásnak."

Csak azokban az egyházakban, amelyek állami apanázson élnek!!!

Csak halkan jegyzem meg 2009.12.28. 17:27:12

Én meg nem hittem azoknak, akik azt mondták, ma is beülnek a templomokba a besúgó jelentésírók... LOL Megkövetem őket! Kedves Medwe! annyira nem tudsz te semmit az egész keresztyénségről, hogy az már röhejes. Te mi a francnak mész nagyünnepeken templomba? Direkte félreérteni? Akkor meg minek? Javaslom, hogy vagy minden héten menjél, vagy sose, mert így abszolúte semmi értelme. Vedd elő a Bibliát, és olvasgassad. Ja, vagy az már snassz? Tudod, ha farizeust akarsz látni, egyszerű: menj ki a fürdőbe és nézz tükörbe. Isten áldjon!

pet77 2009.12.28. 17:28:49

Ha a hivők adományábol kéne fenntartani magukat (ahogy a bibliában olvasható: a Lévitákat a nép tartotta el), sok eladó templom bukkanna fel az ingatlanhirdetések között

Lorp 2009.12.28. 17:29:59

@rakaz: 40 év kommunizmusa beszél belőled. A papok mindig politizáltak, tetszik nem tetszik. Bár nem a keresztény felekezetek küldöttségét lehet többször látni a parlamentben. Nézz utána.

hejhó, hejhó 2009.12.28. 17:31:06

Karácsonykor politizálni? Templomban? Nem Jézusról, a családról és a szeretetről kellene ilyenkor beszélni? Szégyen....

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.12.28. 17:31:48

Kinek van szüksége ezeknek az embereknek az igazságaira? Azt hiszem, pont ezért nem járok politikai összejövetelekre sem; minden hely, ahol prédikálnak, nem több, mint egy nagy hitgyüli...

hejhó, hejhó 2009.12.28. 17:33:16

Persze nehezebb ebben a témában újat, szépet, mondani, mint a klímacsúcsról...értem én

pet77 2009.12.28. 17:35:45

Éljen a VIDÁM VASÁRNAP!!!
...most épp Dávid Ibolyával, Bokros Lajossal:))

Lorp 2009.12.28. 17:36:05

@pet77: Ha baloldali lennék, most forrást követelnék az erre vonatkozó közvélemény-kutatási adatokról:) Amúgy evidens amit írsz. A keresztény egyházak infrastruktúrája, és ingatlanai 1000 év alatt alakultak ki. Ez természetesen nem tükrözi a jelenlegi állapotokat és viszonyokat. Adtak is el szép számmal ingatlanokat.

Lorp 2009.12.28. 17:37:01

@hejhó, hejhó: Ha erről beszélnének, ott ülnél az első sorban?

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2009.12.28. 17:38:10

"Karácsonykor a Kisjézus születésének örvendő gyülekezetet az uzsorakamatot szedő cégekkel, a koppenhágai klímacsúcs és a húsz évvel ezelőtti rendszerváltozás eredménytelenségével traktálta."

Jézus is kritizálta a vámszedőket... Mármint az igazi, nem kisjézus. :)

pet77 2009.12.28. 17:41:26

@Lorp:
"Hüje papok"
Azonnal eredj Kriszta, és javitsd ki!!!

pet77 2009.12.28. 17:50:13

nem láttad azt a mézga család részt, amikor Máris szomszéd panaszkodik,:Mézga, a lánya pontos j-vel irta ki az ajtómra, hogy:"hüje Máris"!
-mire mézga géza:Kriszta, eredj, azonnal javitsd ki!!!

Lorp 2009.12.28. 17:53:13

Nem láttam, vagy csak nem emlékszem rá, nem tegnap néztem azt sem:) De ez jó:)

pet77 2009.12.28. 17:55:53

Nem is tegnap volt, hanem vagy 15 éve...és Bölcskei neve már akkor is ismerösen csengett...

Lorp 2009.12.28. 17:59:19

Nah és 15 év múlva hipp-hopp összeállt a kép.

pet77 2009.12.28. 18:03:52

Ja, csak Mézga Gézára többen fognak emlékezni 50 év múlva:)

Lorp 2009.12.28. 18:08:12

Bölcskeinek nem az a dolga hogy mesefigurákkal versenyezze, meg akkor sem ha néha szóba hozza őket:).

sunshinetrip 2009.12.28. 18:13:49

Bolcskei mindig is egy szamito, torteto, konyoklo es valojaban kurvara nem igazi hivo ember volt, ellentetben pl Hegedus apankkal aki bar full bolond, legalabb jot akart. Nem erdemes ezzel foglalkozni, majd meghal idovel.

nyu 2009.12.28. 18:16:48

Nalunk vasarnapi misen a katolikus pap a konnyudrogok legalizalasa ellen papolt, na meg hogy a ferfi+no egyuttletet a hazassag szent kotelekeben kene csinalni, nem a manapsag divatos liberalis modon.

pet77 2009.12.28. 18:19:16

Nem ő hozta szóba, hanem én egy vicc kapcsán, nade:
Egy pap dolga az, hogy az evangéliumot hirdesse!
Ezt tette Pál, és a tanitványok,egészen addig, amig a kereszténység ki nem egyezett az aktuális államhatalommal(akkor a római birodalommal, kb Kr. u. 300-ban!
Ekkortól az egyház erejét vesztette, céllttévesztetté vált, félresiklott!!!
Amit ma látunk, az megélhetési papok, egyházak,szánalmas ,eltorzult, bálványimádó, megalkuvó,vergődése, Isten támogatása nélküli agonizálása,
poziciószerzése,politizálása...
..Kár a szóért..
..csak össze kell hasonlitani a mai egyháznak nevezett valamit azzal, amit az apostolok cselekedeteiben olvashatunk!

nyu 2009.12.28. 18:20:38

Anyam meg is volt lepodve, mivel az oreg nem szokott ennyire radikalis szonoklatokat tartani.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2009.12.28. 18:28:45

Valaki nem tudja amúgy, hogy a történelmi egyházaknak mennyi pénzt juttat évenként az állam?

Bár lehet, hogy jobb nem tudni.

Soha nem értettem, hogy az egyházakat miért nem a híveik tartják el. Jobban örülnék, ha a sok fasszopó papnak nem az én adómból adnának fizetést.

pet77 2009.12.28. 18:31:13

@nyu: Ezzel egyetértek, ez biblia szerinti!Én is igy csináltam, Azonban az emberek nem tudnak maguktól megváltozni,hacsak nem az isten változtatja meg a szivüket...ezek után a drogok elhagyása, és a tiszta élet következmény lesz, nem ezzel kell kezdeni!

pet77 2009.12.28. 18:32:31

@hüjehalyó:
A KSH honlapján biztos megtalálod!

BOB 2009.12.28. 18:33:13

Medwe koma,

Egy igehirdetes van ugy 20-25 perc. Nem mindegy, hogy ebbol 15 percig errol beszelt-e, vagy csak megemlitette 1-2 mondataban peldakent. A koppenhagai klimacsucs tokeletes pelda egy karacsonyi igehirdetesre, mert egy halom romlottsag explicite megjelenik benne. Az uzsorakamat szinten. Ha csak ennyiben kerultek ezek szoba, akkor szerintem Bolcskei azt tette, amit egy igehirdetesben kell: az Iget a mai viszonyokban is ervenyesnek mutatta meg.

De en persze - mint tudjuk - csak ragalmazni tudok, kerdezni nem :)

pet77 2009.12.28. 18:35:29

@hüjehalyó: Azé remélem tényleg fizetsz adót:))

Samuzia 2009.12.28. 18:37:29

@pet77:
A többi pedig másképp? pl Hit gyüli, a SZDSZ- es szárnyával?

nyu 2009.12.28. 18:38:40

@pet77: Magara az aktusra vonatkozott ez a kitetele, tehat nem dugunk fuvel-faval eskuvo elott, csak o ezt szebben fogalmazta meg.

Samuzia 2009.12.28. 18:39:59

@pet77:
Elég gáz ha valaki csak nagy nehezen megy el, talán fél Istentől. Másrészt, talán ott felnyitják a szemét, és észreveszi a teremtett világ méltóságát, ja és a reformátusoknál nincsenek papok.

Samuzia 2009.12.28. 18:41:53

@pet77:
Ha a hívők adományáról van szó akkor adják vissza az egyházaknak amit a kommunizmus elvett és ennyi.

Samuzia 2009.12.28. 18:46:03

@pet77:
És te annak tagja lennél? Vállalnád a vértanúságot? Ha hiszed ha nem Magyarországon ez elmúlt 50 évben is lettek vértanúk a hitükért. (katolikus pap és ref. lelkészek egyaránt)

gitáros 2009.12.28. 19:06:01

@Kóser Malac:
Nem tudom, mennyire tűnt fel, most épp karácsony volt. Hogy jön ide a zsinagóga?

Neked a finom zsidózás az kefélés helyett van, te barom? Szerintem sürgősen keríts egy nőt...

Sose értettem, miért van az, hogy ha egy többé-kevésbé keresztény identitású vagy kulturális hagyományú ember "negatív" megjegyzést merészel tenni a kereszténységre, vagy annak egyes képviselőire, mindig jön egy hozzád hasonló faszkalap, hogy "és a zsidók???"

gitáros 2009.12.28. 19:10:54

Medwe koma, én, mint ateista úgy gondolom, nincs azzal a szentbeszéddel komolyabb gond.
Az a gáz, amikor választás közeledtével nyíltan korteskednek a jobboldali pártok mellett, mondván "tisztességes keresztény ember" hova szavazzon. És biztos, hogy van egy olyan hívő réteg, amelyiknek egy ilyen szpícs komoly lelkiismereti problémát okoz.

franta 2009.12.28. 19:16:39

Aki Krácsonykor politizál a templomban, nos, annak lelke rajta.
Aki Karácsonykor ezeket a dumákat stíröli, nos, annak is lelke rajta...

Barreto Jozefa 2009.12.28. 19:24:12

Ez meg nem a legnagyobb baj ezzel az egyhazzal. Inkabb az, hogy az egyetemukon olyanok tanitanak, akik folyton a hallgatok mellet es segget stirolik, adott esetben jol meg is "huzzak" oket. Mindezt gondolom a felebarati szeretet jegyeben.

BOB 2009.12.28. 19:30:26

@hüjehalyó: a hitéleti tevékenységet a hívek adják össze, legalábbis a ref. egyházban ez így van, ezért fizetünk egyházfenntartási járulékot. Az állam csak azokat a tevékenységeket finanszírozza, melyeket az egyház az állam helyett vagy állami feladatot átvállalva végez (pl. oktatás).

BOB 2009.12.28. 19:37:32

@hejhó, hejhó: Hej, ha tudnád, mit mondott Jézus a családról...

stavros 2009.12.28. 20:08:00

jobb lenne, ha a posztíró kicsit elmélyedne a témában. Bárkit lehet szidni bármikor, de nem mindenért.

>> "A karácsony üzenete tehát: örvendj világ, eljött a Megváltó, aki meghalt a bűneidért, így nem fogsz elkárhozni."

-> ha nem volna szabad karácsonykor bűnről beszélni, nem sok értelme maradna a megváltásnak. Bűn = ami nem egyezik ISten akaratával. Bűn zsírgazdagnak lenni olyan pénzből, amiért nem dolgoztál meg. Bűn csalni, nem létező pénzről igazolást kiadni. Akkor is, ha a bankod keretei közt csinálod ezt. Bűn tönkretenni az élhetőnek teremtett világot azzal, hogy freont vagy CO2-t pumpálsz a légkörbe. Bűn gázolajjal locsolni fel a kertet, nemcsak a szomszédét, a sajátodat is, mert a kerted élettani határai nem a kerítésednél vannak. stb.

>> "Talán lesz idő, amikor az egyház végre megtalálja a helyét a társadalomban és azzal foglalkozik, ami miatt Jézus Szent Péternek adta a mennyország kulcsait."

-> Nézz utána: a karácsonyi evangéliumokban ilyenek is szerepelnek: "hatalmasokat taszít le trónjukról és az elsetteket felemeli..." Ez politika? Nem politika? Azt gondolod medwe, hogy amikor az egyházat nem fogja érdekelni, hogy mi történik a társadalomban, akkor fog oda jól beilleszkedni? Elég furcsa lenne.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2009.12.28. 20:27:28

@gitáros: "Nem tudom, mennyire tűnt fel, most épp karácsony volt. Hogy jön ide a zsinagóga?"
Hanukkáról még nem hallottál? Ja, Te is az az "ateista" zsidó vagy, aki nem is tudja, hogy zsidó... He-he!

nyu 2009.12.28. 20:34:24

@Samuzia: "ja és a reformátusoknál nincsenek papok. "

Nem tokmindegy, hogy papnak, plebanosnak, lelkesznek vagy rabbinak hivjuk az egyhaz helyi szocsovet?

Vagy ezeknek nem ugyanaz a funkciojuk?

nyu 2009.12.28. 20:35:36

@nyu: mielott a mohamedanok tiltakoznanak a hatranyos megkulonboztetes ellen: imamjuk veletlenul maradt le a listarol.

pittiman 2009.12.28. 20:38:35

a posztíró valóban kicsit keveri a szezont a fazonnal, de a lényegre rátapintott. Tényleg sokan hiszik azt, hogy a No. 1 ünnep a karácsony, elmennek templomba, és ezt kapják.

Persze a fidesz felekezethez tartozóknak a reformátusság csak egy kellék, jó magyaros, és azt szeretik a fideszista szövegek jönnek a szószékről is, de sokan vannak olyanok, pl. én is, akik nem azért menek templomba, hogy Bölcskei politikai állásfoglalásait halgassam álszent pofával igehírdetésbe ágyazva.

Vad Zsigmond vagy Szász Barnabásné igehírdetései mindíg jók, főleg Vad Zsigmondé, aki mellesleg rengeteget tesz a gyülekezetért (idősek otthona, csövesek otthona).

Na de ha valami történik a magyar politikai életben, amire a fidesz hevesen tiltakozik, előjön Bölcskei, átveszi a templomot, szól a magyar rádiónak, és akkor valami nyakatekert módon belemagyarázza az igeszakaszba a kommunizmus és liberalizmus veszélyeit. Gyengék az igehírdetései, álszent nyugodt hangon beszél, sose fejti ki az igeszakasz érdemi lényegét, csak azt, hogyan illeszkedik a fidesz ideológiájába, majd végül ugye utal rá, hogy ebben van a Krisztus, nekünk ő az út. De hogy az ember lelke megszomorodjon bűnei miatt, majd örüljön Jézusnak, na ez sose jön át. csak ezek jönnek át:

-Reformátor magyar erdélyi nagy őseink (ja Bölcskei magát tuti harcos erdélyi protestáns prédikátornak képzeli magát a kádban fürdés közben az 1500-600-as évekből)
-Mi reformátusok faszák vagyunk, erkölcsösebbek vagyunk, jobbak vagyunk, igazabbak vagyunk mint a világ
-Mindenki minket baszogat

Majd a nénikék gratulálnak a végén a Püspök úrnak hogy szép, kemény beszéd volt Püspök úr.

pittiman 2009.12.28. 20:42:47

bocs a hibákért, nem néztem át. És még annyit: szerintem nem kis részben ez volt az oka annak, hogy a Fasori gyülekezet istentiszteletét adták le karácsonykor, és nem a Bölcskeiét.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2009.12.28. 20:43:35

"de sokan vannak olyanok, pl. én is, akik nem azért menek templomba, hogy Bölcskei politikai állásfoglalásait halgassam álszent pofával igehírdetésbe ágyazva. "
Nyilván minden templomban Bölcskei prédikál... LOL!

gitáros 2009.12.28. 20:45:39

@Kóser Malac:
Nem most van, te barom, idén karácsony előtt volt. Legalább nézz utána, mielőtt faszságot írsz.
Hogy én mi vagyok, azt meg majd te nyilván megmondod, cimbi.

Bambano 2009.12.28. 20:48:08

@pet77: nem a kereszténységet meg nem a keresztényeket szokás utálni, hanem az egyházat. Nagy különbség.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2009.12.28. 20:53:24

@gitáros: Leszarom, hogy mikor van, az csak a magadfajtának fontos... Egyébként kb. karácsonykor szokott lenni, a zsidó gyerekek ajándékokat is kapnak, hogy ne irigykedjenek a keresztény gyerekekre.
u.i.: a rokonaidat minősítgesd!

pittiman 2009.12.28. 21:04:24

@Kóser Malac: az olvasott szöveg helyes megértése erőt próbáló feladat. Sokaknek nem megy, azokból ezsnek pl: Jobbikosok, Betyárok stb. A gyülekezet vezetője az esperes tök jó arc, meg tisztelem azt amit a gyülekezet tesz. Amit nem csípek, hogy Bölcskei néha díszletnek felhasználva a templomot politizál benne.

De mivel ez a kommentem is túl összetett, és hogy rendes igazmagyarhozhoz méltóan 1-2 mondatot kiragadva a fenti reakciódhoz hasonló frenetikus logaikai bravúrt és Cicerot lemosó szónoki mesterfogást meg tudd ismételni segítek:
ÉN ZSIDÓ IZRAEL FELVÁSÁROL NAGYTEMPLOM LEROMBOL MULTI HELYÉRE MOSZAD USZÍTOK

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2009.12.28. 21:18:36

@pittiman: Nyugi, ízekre tudnám szedni a "pittiman 2009.12.28. 20:38:35" -ben írt postodat, csak a vicc kedvéért emeltem ki belőle a legynagyobb hülyeségedet. :)
De látom, nagyon ideges vagy már így is, ezért megkíméllek a további össze-vissza gépeléstől. :)
Szvsz. rengeteg szimpatikus lelkész/pap van az országban, olyan templomba kell járni, ahol nem ilyen Bölcskei félék prédikálnak. Eccerű, nem? ;)

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.12.28. 22:01:36

Az ünnepi beszédek sem mindig az ünnepről szólnak. Ha érted, hogy mondom.

Állítsuk meg a ......... 2009.12.29. 13:24:13

Jézusom!

Honnan gondolja mindenki , hogy Jézus újbóli eljövetelekor ismét egy férfit kell várni?
Ha valaki ilyeneket hoz szóba istentiszteleten az nagy valószínűséggel szabadkőműves.

az igazi medwe · http://medwe.blog.hu 2009.12.29. 17:44:55

@Samuzia:
"ja és a reformátusoknál nincsenek papok. "

ezt azért olyan sokfelé ne nagyon hirdesd, mert szimpla BUTASÁG!

Nagyrabecsült @BOBom!:
A püspök beszédének összefoglalóját elolvashatod a ref egyház honlapján, sőt, le is töltheted onnan és meghallgathatod.
Nem ezzel az egy beszédével van bajom, talán a posztból is kiderült.

Azt pedig biztosan tudod, hogy a történelmi egyházak számolatlanul kapják a pénzt a költségvetéstől, mivel nem nagyom kell elszámolni egyiknek sem.
Hogy mennyi jut a támogatott célokra és mennyi másra, azt még mezei református papok sem tudják, nemhogy a hívek.

BOB 2009.12.29. 20:45:45

@az igazi medwe koma:
Letöltöttem, meghallgattam. A legnagyobb tisztelettel azt kell mondjam, nincs igazad. Az igehirdetés egyetlen egy dologról szólt: Jézusról. Hozott példákat innen és onnan (nemcsak az uzsorás cégről vagy a koppenhágai csúcsról, amelyeket csak 1-1 mondatban, példaként említett, sőt az uzsorás céget még példaként se, hanem pl. Weöres Sándortól is), de a lényege csakis Jézusról szólt. Arról, akiről kell és - szerintem - úgy, ahogy kell.

BOB 2009.12.29. 20:54:30

@az igazi medwe: még annyit, hogy meglehetősen szar helyzete lehet egy MTI tudósítónak, aki minimális hitbéli ismeretek nélkül próbál egy igehirdetést összefoglalni, mert ugye az anyagot le kell adni. Na, ebből születnek ilyenek. Kiragad 1-2 jól hangzó mondatot, beküldi az anyagot hogy "erről szólt a szentbeszéd", majd összecsukja a laptopot és megelégedetten hazamegy. Az viszont valóban nehezen menthető, hogy az amúgy is áttekinthetetlenné újított www.reformatus.hu-ra is változtatás nélkül kikerülhet ez a "tudósítás". De ne ez alapján alkoss véleményt, hanem hallgasd végig az egészet. Nem olyan hosszú: www.reformatus.hu/images/hanganyagok/k2.mp3

az igazi medwe · http://medwe.blog.hu 2009.12.30. 13:01:00

@BOB: lehet hogy nem fogunk egyetérteni és ez nem is baj.

A tény az, ami elhangzott.
A kettőnk értékelése különbözik.

Szerinted Jézusról szólt.

Szerintem meg Bölcskei Jézus ürügyén folyamatosan kampányol és a megbékélés szorgalmazása helyett vígan ássa az árkot. Nem ebben az egy beszédében, hanem az összesben, amit az elmúlt években hallottam tőle.

Más.

Elkezdtem hallgatni Cseri Kálmánt.
Tudod valamikor - amikor Te még rövidnadrágban jártál, vagy nem is éltél - Cseri istentiszteletei magnókazettákon keringtek és sokat én is élvezettel hallgattam végig.
Nem mindig tudtam vele azonosulni, különösen akkor nem, amikor a Jézus Krisztus szupersztár c. filmet kárpálta.

Most viszont nem bírtam végighallgatni.
Egyszerűen untam.
Nem kicsit, nagyon!
Bocs.

BOB 2009.12.30. 15:59:48

@az igazi medwe: No igen, itt nagyjából 4 órában mondta el, amit 20 percben is el tud.

Apámnak évfolyamtársa volt a teológián, állítólag már akkor olyan jó prédikációi voltak, hogy többen leendő püspököt láttak benne.

Bölcskeit valóban másképp ítéljük meg, nincs ezzel baj.

terralatium 2010.01.02. 03:55:59

Kedves Mindenki!
Az ünnep magyarul azt jelenti, szent nap. Olyan nap, amikor mi, hívők felkészülünk lelki, igei táplálékkal a hétköznapok feladataira, terheire. Ehhez még karácsonykor is hozzátartozik az ember bűneinek említése. Én hálás vagyok lelkészünknek, ha a bukásaimra és tévedéseimre rámutat. Enélkül a bűnös ember bűnbánatát és megtérését spórolná el, ezzel pedig mulasztana.
A politikusok is rászorulnak az ilyen fajta üzenetre, ha bűnbocsánatot akarnak kapni Istentől. Ettől lesz (lelki) békés az ünnep, amit egymásnak kívánni szoktunk, hiszen ha Isten megbocsát valakinek, akkor az már nem kell terhelje a lelkiismeretét. Vezető embereinknek miért akarjuk lehetetlenné tenni az üdvözülést. Bárcsak mennének istentiszteletre, misére. Akkor talán a nép iránti felelősségérzetük is erősödne.
Továbbá politizálni azt jelenti, hogy a közügyekben hallatni a szavunkat. Komolyan gondolja bárki is, hogy az egyházak hallgassanak közügyekben, hogy a mindenható Úristennek nincs véleménye népünk dolgairól? Csak emlékeztetés: a biblikus véleménnyilvánítás a nácikat (itthon a nyilasokat) és a kommunistákat zavarta leginkább. Ha valakinek nem tetszik, ne menjen templomba, de azt gondolom, hogy jó polgárként tűrje el, hogy van ilyen vélemény is, és a szószékek ennek eszközei. A jelenleg hatalmon lévők pedig ne sértődjenek meg, hanem tanuljanak a bírálatokból. Magam sem látok 8 évnyi produkcióikban maradéktalan sikert.
Tudomásom szerint Bölcskei Gusztáv két gyermek édesapja, egyetemi tanár, választott egyházi vezető, egy magyar polgár; nem kötelező szeretni (a prédikációit sem) és szabad bírálni, de csak az előbbiek jegyében illene a szennyes jelzőket mellőzni rá és a papokra. Lehet, hogy ő a kommentelőkre nem használna csúnya szavakat. Isten adjon boldog új esztendőt mindenkinek békességgel és jó egészséggel. Üdvözlettel.

terralatium 2010.01.02. 03:57:02

Kedves Mindenki!
Az ünnep magyarul azt jelenti, szent nap. Olyan nap, amikor mi, hívők felkészülünk lelki, igei táplálékkal a hétköznapok feladataira, terheire. Ehhez még karácsonykor is hozzátartozik az ember bűneinek említése. Én hálás vagyok lelkészünknek, ha a bukásaimra és tévedéseimre rámutat. Enélkül a bűnös ember bűnbánatát és megtérését spórolná el, ezzel pedig mulasztana.
A politikusok is rászorulnak az ilyen fajta üzenetre, ha bűnbocsánatot akarnak kapni Istentől. Ettől lesz (lelki) békés az ünnep, amit egymásnak kívánni szoktunk, hiszen ha Isten megbocsát valakinek, akkor az már nem kell terhelje a lelkiismeretét. Vezető embereinknek miért akarjuk lehetetlenné tenni az üdvözülést. Bárcsak mennének istentiszteletre, misére. Akkor talán a nép iránti felelősségérzetük is erősödne.
Továbbá politizálni azt jelenti, hogy a közügyekben hallatni a szavunkat. Komolyan gondolja bárki is, hogy az egyházak hallgassanak közügyekben, hogy a mindenható Úristennek nincs véleménye népünk dolgairól? Csak emlékeztetés: a biblikus véleménnyilvánítás a nácikat (itthon a nyilasokat) és a kommunistákat zavarta leginkább. Ha valakinek nem tetszik, ne menjen templomba, de azt gondolom, hogy jó polgárként tűrje el, hogy van ilyen vélemény is, és a szószékek ennek eszközei. A jelenleg hatalmon lévők pedig ne sértődjenek meg, hanem tanuljanak a bírálatokból. Magam sem látok 8 évnyi produkcióikban maradéktalan sikert.
Tudomásom szerint Bölcskei Gusztáv két gyermek édesapja, egyetemi tanár, választott egyházi vezető, egy magyar polgár; nem kötelező szeretni (a prédikációit sem) és szabad bírálni, de csak az előbbiek jegyében illene a szennyes jelzőket mellőzni rá és a papokra. Lehet, hogy ő a kommentelőkre nem használna csúnya szavakat. Isten adjon boldog új esztendőt mindenkinek békességgel és jó egészséggel. Üdvözlettel.

terralatium 2010.01.02. 04:00:10

Kedves Mindenki!
Az ünnep magyarul azt jelenti, szent nap. Olyan nap, amikor mi, hívők felkészülünk lelki, igei táplálékkal a hétköznapok feladataira, terheire. Ehhez még karácsonykor is hozzátartozik az ember bűneinek említése. Én hálás vagyok lelkészünknek, ha a bukásaimra és tévedéseimre rámutat. Enélkül a bűnös ember bűnbánatát és megtérését spórolná el, ezzel pedig mulasztana.
A politikusok is rászorulnak az ilyen fajta üzenetre, ha bűnbocsánatot akarnak kapni Istentől. Ettől lesz (lelki) békés az ünnep, amit egymásnak kívánni szoktunk, hiszen ha Isten megbocsát valakinek, akkor az már nem kell terhelje a lelkiismeretét. Vezető embereinknek miért akarjuk lehetetlenné tenni az üdvözülést. Bárcsak mennének istentiszteletre, misére. Akkor talán a nép iránti felelősségérzetük is erősödne.
Továbbá politizálni azt jelenti, hogy a közügyekben hallatni a szavunkat. Komolyan gondolja bárki is, hogy az egyházak hallgassanak közügyekben, hogy a mindenható Úristennek nincs véleménye népünk dolgairól? Csak emlékeztetés: a biblikus véleménnyilvánítás a nácikat (itthon a nyilasokat) és a kommunistákat zavarta leginkább. Ha valakinek nem tetszik, ne menjen templomba, de azt gondolom, hogy jó polgárként tűrje el, hogy van ilyen vélemény is, és a szószékek ennek eszközei. A jelenleg hatalmon lévők pedig ne sértődjenek meg, hanem tanuljanak a bírálatokból. Magam sem látok 8 évnyi produkcióikban maradéktalan sikert.
Tudomásom szerint Bölcskei Gusztáv két gyermek édesapja, egyetemi tanár, választott egyházi vezető, egy magyar polgár; nem kötelező szeretni (a prédikációit sem) és szabad bírálni, de csak az előbbiek jegyében illene a szennyes jelzőket mellőzni rá és a papokra. Lehet, hogy ő a kommentelőkre nem használna csúnya szavakat. Isten adjon boldog új esztendőt mindenkinek békességgel és jó egészséggel. Üdvözlettel.
süti beállítások módosítása